اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
181/182

قیمت کالاهای راهبردی بر سر دو راهی سیاست های ترامپ و تقاضای چین(بخش نخست)

سایت طلا : به نظر می رسد قیمت کالاهای راهبردی در بازارهای بین المللی بر سر دوراهی سختی قرار گرفته است.

به گزارش رویترز ، منازعه و جنگ بین نیروهای ساختاری و نگرانی ها و احساسات برای بسیاری از کالاها به وضعیت تعیین کننده ای تبدیل شده و قیمت کالاها از یک سو به شدت تحت تاثیر تقاضای قوی از سوی چین و از سوی دیگر تحت تاثیر نگرانی های مربوط به سیاست ها و اقدامات ترامپ قرار  دارد.

قیمت جهانی سنگ آهن، مس و فولاد عملکرد بسیار خوبی پس از انتشار آمارهای اقتصادی چین از جمله سرمایه گذاری بخش مسکن و تولیدات صنعتی از خود نشان داده اند.

سرمایه گذاری در بخش مسکن چین  در دو ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 9.9 درصد افزایش یافته و سریعترین نرخ رشد را از سال 2015 تجربه کرده است.

تولیدات صنعتی چین نیز طی دو ماه های ژانویه و فوریه 7.2 درصد نسبت به مدت مشابه 2017 رشد داشته است. با توجه به اینکه بخش های ساختمان و صنعت از جمله مهمترین مصرف کنندگان کالاهایی مثل مس و فولاد هستند، افزایش قیمت این کالاها چندان تعجب برانگیز نبوده است . این در شرایطی است که به نظر می رسد اوضاع اقتصادی چین همچنان رو به بهبود خواهد بود و احتمالا واردات کومودیتی های مختلف از سوی چین طی ماه های آینده نیز افزایش خواهد یافت.

آمارهای رسمی نیز نشان می دهد واردات سنگ آهن چین در ماه های ژانویه و فوریه امسال نسبت به سال قبل 5.4 درصد ، واردات نفت خام 10.8 درصد واردات مس 9.8 درصد و واردات زغال سنگ نیز 14.4 درصد رشد داشته است.ولی علی رغم افزابش تقاضای چین، قیمت کالاها از ابتدای سال 2018 تاکنونئ نسبت به پایان 2017 با کاهش همراه بوده است به طوری که قیمت سنگ آهن نسبت به اواخر 2017 با کاهش 1.3 درصدی، قیمت مس با افت 3.6 درصدی و قیمت نفت خام برنت نیز با افت 3 درصدی روبرو شده است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد