اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
179

هشدار کاپیتال اکونومیکس نسبت به افت تقاضای جهانی نقره

سایت طلا : موسسه سرمایه گذاری کاپیتال اکونومیکس هشدار داده است که عدم افزایش چشمگیر تقاضای نقره در ماه های آینده می تواند به ضرر قیمت این فلز گرانبها باشد.

به گزارش کیتکو نیوز، موسسه تحقیقات سرمایه گذاری کاپیتال اکونومیکس اعلام کرد: تقاضای صنعتی برای نقره احتمالا ضعیف تر از انتظارات و پیش بینی های اولیه خواهد بود و این مساله می تواند به ضرر قیمت نقره در ماه های آینده شود. تقاضا از سوی بخش پنل های خورشیدی احتمالا با کاهش روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش سیمونا گامبارینی تحلیلگر ارشد این موسسه سرمایه گذاری گفت: قیمت جهانی هر اونس نقره تا پایان امسال احتمالا به 15.50 دلار خواهد رسید که این رقم نسبت به قیمت های کنونی 5 درصد پایین تر است.

قیمت نقره در پایان مبادلات هفته گذشته نیز با افت 2 درصدی روبرو شده است.

وی افزود: سرمایه گذارانی که به تقاضای صنعتی در بازار نقره دلخوش کرده اند، شاید طی ماه های آینده با یک سورپرایز ناخوشایند روبرو شوند. تقاضای نقره در بخش صنعتی به خصوص پنل های خورشیدی آن طور که بسیاری از کارشناسان اقتصادی تصور می کنند، قوی و مستحکم نیست. نقره هم اکنون 10 تا 15 درصد هزینه تولید پنل های خورشیدی را تشکیل می دهد.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: با توجه به ارزان تر بودن آلومینیوم، این احتمال هست که این فلز جایگزین نقره شود. البته نمی توان نقره را به طور کامل از این صنعت حذف کرد و در صورت افزایش ظرفیت نیروگاه های خورشیدی در جهان در 10 سال آینده می توان نسبت به چشم انداز بازار نقره امیدوار بود. پیش بینی می شود میانگین تقاضای سالیانه نقره طی سال های 2017 تا 2025 میلادی نسبت به ده سال قبل از آن 4 درصد رشد داشته باشد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد