اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلا بفروشید و دلار بخرید .

مشاور جدید رئیس‌جمهوری آمریکا در امور اقتصادی در مصاحبه‌ای گفت که باید دلار، ارز پایه اقتصاد جهان، را قوی‌تر کرد و از بانک مرکزی دولت فدرال برای بالا بردن بی‌حد وحصر نرخ بهره انتقاد کرد.

آی‌ان‌ان، «لاری کودلوف»، تحلیل‌گر اقتصادی، آماده است تا به‌عنوان مشاور اقتصادی جدید «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، راه خود را به سوی کاخ سفید باز کند و جای «گری کوهن»، مشاور فعلی اقتصادی رئیس‌جمهور، را بگیرد. او بی‌درنگ پس از انتصاب نظرات خود را درباره اقتصاد آمریکا مطرح کرد.

کمی پس از آن‌که خبر انتصاب او اعلام شد، کودلوف درباره چندین مسئله اقتصادی به اظهارنظر پرداخت، از جمله درباره دلار آمریکا که گفت می‌خواهد آن را قوی‌تر کند.

کودلوف در گفت‌وگویی با شبکه خبری «سی‌ان‌بی‌سی» گفت: «یک کشور قدرتمند به ارزی قدرتمند نیاز دارد، ترامپ هم این را می‌داند. دلیلی نمی‌بینم که ترامپ با دلار باثبات و قوی مشکلی داشته باشد.»

او اشاره کرد که دوست دارد دلار را «کمی قوی‌تر از آن‌چه در حال حاضر است» ببیند و افزود «نکته کلیدی ثبات است.»

کودلوف گفت: «نمی‌گویم که ارزش دلار باید ۳۰ درصد افزایش پیدا کند، حرفم تنها این است که بگذارید باقی دنیا بدانند که ما بنا داریم پشتوانه بین‌المللی ارز جهان را ثابت نگه داریم. این در کشور باعث ایجاد اطمینان می‌شود.»

کودلوف، با وجود آن‌که تازه پا به کاخ سفید گذاشته، هنگام صحبت درباره بانک مرکزی دولت فدرال کوچک‌ترین تردیدی به خود راه نداد؛ موضوعی که دیگر مقام‌های رسمی معمولا از اظهارنظر درباره آن سر باز می‌زنند تا به استقلال بانک مرکزی کمک کنند.

کودلوف گفت که بانک مرکزی باید به نقطه‌ای برسد که در بالا بردن نرخ بهره «زیاده‌روی نکند». وی افزود: «رشد قرار نیست تورمی باشد. به‌خاطر خدا بگذارید راه خودش را برود.»

با این حال، آن‌چه توجه تحلیل‌گران را به خود جلب کرد، توصیه کودلوف به سرمایه‌گذاران بود. او گفت که می‌خواهد شرکت «کینگ دلار» را بخرد و طلا بفروشد. ارزش طلا، این فلز گرانبها، پس از اظهارنظر کودلوف افزایش یافت و از هر اونس ۱۰ و ۵۰ صدم دلار به هزار و ۳۱۵ و ۱۰ صدم دلار در ساعت سه بعدازظهر به وقت محلی رسید.

بانک مرکزی قرار است در هفته آینده از تاریخ ۲۰ تا ۲۱ مارس تشکیل جلسه دهد. «یروم پاول»، رئیس جدید بانک مرکزی دولت فدرال، در اوایل ماه جاری میلادی با گفتن این‌که در سال جاری احتمال افزایش نرخ بهره بیشتر از آن‌چه که انتظار می‌رفت وجود دارد، سرمایه‌گذاران را سردرگم کرد. آمار تورم آمریکا که این هفته منتشر شد به فروکش کردن این نگرانی‌ها کمک کرد.

بالاتر رفتن نرخ بهره برای دلار مفید است، اما می‌تواند به سرمایه‌های بدون بهره، مانند فلزهای گرانبها، فشار بیاورد

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد