اونس طلا2330.66
مظنه15,306,000
18 گرم3,533,400
ارزش سکه34,484,418
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

دو نیمه متفاوت بورس در سال ۹۶

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: معاملات بازار سهام از ابتدای سال تا پایان پاییز رونق خوبی را تجربه کرد و در زمستان سرمایه‌گذاران در بازار سهام شاهد معاملات بی‌رونقی بودند.

رضا رحمتی : در خصوص وضعیت کلی بازار سرمایه در سال ۹۶ گفت: معامله گران در بازار سهام در سال ۹۶ دو نیمه متفاوت را تجربه کردند. نیمه اول که از ابتدای سال تا پایان پاییز بود و معاملات از رونق خوبی را تجربه کرد و نیمه دوم که زمستان بود و سرمایه‌گذاران در بازار سهام شاهد معاملات بی رونقی بودند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: در نیمه پررونق بورس، بازدهی شاخص بیش از ۲۸ درصد رسید که این موضوع یکی از دوران خوب را برای معامله‌گران طی چند سال گذشته رقم زده بود.

وی در خصوص دلایل این رشد و رونق در این مدت اذعان داشت: رشد جهانی قیمت نفت، تمدید اجرای برجام، افزایش نرخ ارز، بهبود وضعیت جهانی کالاها و ... از جمله دلایلی است که موجب شد تا از ابتدای سال ۹۶ تا پایان پاییز شاهد دوران پررونقی در بازار سهام باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص دلایل بی‌رونقی بورس در زمستان امسال نیز گفت: رشد قابل توجه شاخص و قیمت سهام در ۹ ماه یاد شده باعث شد تا پس از این مدت سرمایه‌گذاران در بورس اقدام به فروش سهام و شناسایی سود کنند.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر توقف افزایش قیمت جهانی نفت و نرخ کالاها در کنار رونق بوجود آمده در بازار ارز، طلا، سکه و مسکن موجب شد تا بخشی از نقدینگی از بازار سهام به سمت این بازارها روانه شود که در این میان نباید از موضوع انتشار سپرده گواهی ۲۰ درصدی توسط بانک ها نیز غافل شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد