اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
168

اقدامات تلافی جویانه چین در برابر تعرفه های تجاری آمریکا(بخش دوم)

سایت طلا : از زمانی که دونالد ترامپ در آمریکا به قدرت رسیده است و سیاست های حمایتی را در عرصه تجارت بین المللی در اولویت قرار داده، سرمایه گذاری چین در آمریکا مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.

به گزارش بلومبرگ، بازار اوراق قرضه آمریکا که بزرگترین بازار در جهان به شمار می رود طی ماه ژانویه در بدترین وضعیت خود از 2009 میلادی به سر می برد آن هم به خاطر نگرانی و ترس سرمایه گذاران نسبت به تورم که می تواند فدرال رزرو را مجبور به افزایش سریعتر نرخ بهره طی ماه های آینده نماید.

ترامپ به تازگی قانون اعمال تعرفه های تجاری علیه واردات فولاد و آلومینیوم را تصویب کرده و برخی منابع نیز اعلام کرده اند که ترامپ از چین خواسته است تا مازاد تجاری خود با آمریکا را 100 میلیارد دلار کاهش دهد.

ترامپ همچنین قصد دارد تعرفه های تجاری به ارزش 60 میلیارد دلار علیه واردات کالاهای مختلف از چین اعمال کند.

تهدیدات ترامپ برای مقابله با سیاست های تجاری چین این نگرانی ها را تقویت کرده است که پکن نیز احتمالا از بدهی های آمریکا به عنوان حربه و ابزاری برای انجام اقدامات تلافی جویانه استفاده خواهد کرد. در ماه ژانویه مقام های ارشد چینی اعلام کردند که دولت پکن خرید اوراق قرضه آمریکا را کاهش می دهد یا به طور کامل خرید این اوراق را متوقف خواهد کرد.

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا نیز ماه گذشته گفته است که نگران سرمایه گذاری خارجی در بدهی های جدید نیست، بدهی هایی که به گفته تحلیلگران امسال به بیش از یک تریلیون دلار خواهد رسید.

تازه ترین آمارها نشان می دهد که خالص خرید خارجی از سهام های آمریکا در ماه ژانویه به 34.5 میلیارد دلار رسیده که این بالاترین رقم در دهه اخیر بوده است. این رقم در ماه دسامبر به 31.8 میلیارد دلار رسیده بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد