اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افزایش قیمت خودروهای وارداتی در سال آینده کلید خورد

نایب رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه متأسفانه با بخشنامه جدید دولت سال آینده شاهد کاهش عرضه و افزایش قیمت خودروهای وارداتی خواهیم بود، گفت: ۵۰ درصد بازار خودروهای وارداتی در اختیار گری مارکت ها است که حذف آنها بازار را انحصاری می‌کند.

فرهاد احتشام زاده با اشاره به اینکه با ابلاغ بخشنامه جدید دولت در حذف گری مارکت ها بازار خودروهای وارداتی عملاً در آشفتگی به سر می‌برد، اظهارداشت: در روزهای پایانی سال قیمت برخی از خودروهای وارداتی کاهش یافت و همین امر مردم را به کاهش بیشتر قیمت ها امیدوار کرد اما متأسفانه با این بخشنامه سال آینده شاهد کاهش عرضه و افزایش قیمت خودروهای وارداتی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه حذف گری مارکت ها از بازار خودرو سال گذشته هم مطرح بود اما در نهایت مسئولین از اجرای آن منصرف شدند، افزود: اجرای دوباره این موضوع نشان می‌دهد تصمیم ها از بدنه وزارت صنعت اتخاذ شده و تغییر وزیر صنعت خللی در تصمیم گیری‌ها ندارد.

نایب رئیس انجمن واردکنندگان خودرو تصریح کرد: در حال حاضر 50 درصد بازار خودروهای وارداتی در اختیار گری مارکت ها است که حذف آنها از بازار خلاف قانون اصل 44 است زیرا به طور حتم بازار خودروهای وارداتی با این بخشنامه در انحصار چند شرکت خواهد شد.

احتشام زاده با بیان اینکه البته تا سه ماه آینده ثبت سفارش گری مارکت ها مهلت دارد، گفت: بعد از اتمام این مهلت آنها با بخشنامه جدید دولت امکان واردات نخواهند داشت. اما سوال اینجا آیا امروز تمام مشکلات کشور برطرف شده و فقط سهم 5 درصدی واردات خودرو ساماندهی نشده است؟ انجمن واردکنندگان به جد پیگیر این موضوع است تا این تصمیم منطقی برای این مشکل اتخاذ شود.

اخیراً هیئت وزیران در جلسه 20 اسفند ماه 96 در قالب "اصلاحیه آیین‌نامه ضوابط فنی واردات خودرو" حذف غیر نمایندگی‌های خودرو را به وزارت اقتصاد و وزارت صنعت ابلاغ کرد.

در تصویب‌نامه هیأت وزیران آمده است:

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور و به‌استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی در اصلاحیه آیین‌نامه ضوابط فنی واردات خودرو تصویب کرد:

1 ــ در ماده 13 الحاقی عبارت "و تعمیرگاه مجاز، تأمین قطعات یدکی و ارائه سرویس و خدمات بعد از فروش" پیش از عبارت "و همچنین" الحاق می‌شود.

2 ــ تبصره 1 ماده 13 حذف و عنوان تبصره‌های 2 و 3 به تبصره‌های یک و دو اصلاح می‌شود.

در تبصره 1 ماده 13 "واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی و حقوقی غیر از نمایندگی رسمی" عنوان شده که با اصلاحیه هیئت وزیران فقط نمایندگی‌های رسمی امکان واردات خودرو را پیدا می‌کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد