اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
162

افت قیمت طلا به پایین ترین سطح خود در 2 هفته اخیر

سایت طلا : قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره قرار گرفته و با کاهش روبرو شده است.

به گزارش رویترز، قیمت طلا در هفته ای که گذشت با بیشترین کاهش هفتگی در یک ماه اخیر روبرو شده است. گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا موجب تقویت ارزش دلار شده و این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

بر اساس این گزارش نظرسنجی ها نشان می دهد که فدرال رزرو برای نخستین بار در سال 2018 میلادی در نشست 21 مارس نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

البته کاهش قیمت طلا به علت تنش های سیاسی در آمریکا محدود بوده است. تنش های سیاسی موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شده است.

قیمت هر اونس طلا با 0.2 درصد کاهش به 1314 دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته ای که گذشت با کاهش 0.8 درصدی روبرو شده است .

تحلیلگران بانک سوسایت جنرال فرانسه بر این باورند که مهمترین عامل کاهش قیمت طلا در شرایط کنونی، افزایش ارزش دلار و نرخ بهره فدرال رزرو خواهد بود.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، سطح حمایتی قیمت طلا در روزهای آینده 1300 دلار خواهد بود. میانگین 100 روزه قیمت طلا حدود 1304 دلار است و اگر این سطح حماییت شکسته شود قیمت طلا تا 1290 دلار کاهش خواهد یافت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد