اونس طلا2156.35
مظنه14,126,000
18 گرم3,261,000
ارزش سکه31,825,878
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

گرد و خاک دلار خوابید؟!

گزارش‌های روزانه بازار ارز و سکه حکایت از فروکش کردن گرد و خاک‌های بازار دارد.

جمع بندی گفت و شنودها نشان می دهد که سال ۱۳۹۶ برای تولید سخت گذشت و بسیاری از تولید کنندگان از فضای تولید شکایت داشتند. طرح هایی را برای ایجاد رونق در تولید ارئه کرد که از جمله آن طرح نوسازی و بهسازی صنایع بود، این طرح به عنوان یک طرح لازم و زیر ساختی مطرح شد که قرار بود از طریق ارائه تسهیلات پرداخت سود بانکی ارائه شود تا صاحبان صنایع اقدام به نوسازی تجهیزات خود کنند. اما اظهارات مسولان و آمار ها بیان گر این است که تقاضی برای این طرح آنقدر کم بوده است که عملا برخی این طرح را شکست خورده می دانند.

امروز محمد شریعت مداری – وزیر صنعت، معدن و تجارت- امروز در حاشیه بازدید از واحد های عرضه کنند محصولات ایرانی پوشاک در باره این موضوع به ایسنا گفت که معتقد است این طرح شکست نخورده، بلکه این صاحبان صنایع بودند که به دنبال دریافت تسهیلات مربوطه نیامدند! او در این باره گفت: «بر اساس بودجه‌بندی انجام شده در سال ۱۳۹۷ معادل ۳۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت ارائه تسهیلات نوسازی و بهسازی صنایع ایران در نظر گرفته شده است که از طریق پرداخت یارانه سود تسهیلات بانکی به صنتعگران کمک خواهد کرد و پیش‌بینی می‌شود با شرایطی که در پیش رو داریم، در سال آینده شاهد اجرای کامل و استقبال از این طرح صنعتی باشیم»

وی همچنین می گوید که در سال ۱۳۹۷ معادل ۳۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت ارائه تسهیلات نوسازی و بهسازی صنایع ایران در نظر گرفته شده است که از طریق پرداخت یارانه سود تسهیلات بانکی به صنتعگران کمک خواهد کرد و پیش‌بینی می‌شود در سال آینده شاهد اجرای کامل و استقبال از این طرح صنعتی باشیم.

اما روز خبری شریعت مداری اینجا به پایان نرسید چرا که دوباره پای موضوعات خودرویی در میان است؛ در حالی که برخی وارکنندگان خودرو ادعای رانت و فساد در ثبت سفار خودرو دارند، وزارت خانه در اطلاعیه ای ادعای آنها را تکذیب کرده و فضاسازی که انجام میدهند را بخاطر پنهان کردن تخلفات خودشان می‌داند.

اپراتورها تاوان پیام های و تماس‌های تبلیغاتی را دادند

همه ما تا امروز بار ها و بار ها طعم پیامک های تبلیغاتی مختلف یا تماس های تلفونی تبلیغاتی را که جزییات مشخصات دارنده سیمکارت در آن ها درج شده یا گفته می‌شود را چشیده‌ایم، این اطلاعاتی است که اپراتور ها تلفن همراه در اختیار شرکت های تبلیغاتی گذاشته اند. اکنون در گزارشی که در همین رابطه در سرویس اقتصادی ایسنا منتشر شده، از قول سازمان تنظیم مقررات رادیویی نوشته است که این اطلاعات از کار بران بخاطر برخی مشکلات فنی و تنظیمات امنیتی نامناسب در اختیار شرکت ها قرار گرفته است.

با این وجود گفته می‌شود بر اساس قانون و بنابر مفاد موافقت‌نامه پروانه اپراتورهای تلفن همراه، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل و شرکت ارتباطات سیار ایران هریک مشمول جریمه و به میزان حداکثر دو میلیارد تومان شدند که با توجه به شرایط و ضوابط و مراحل تعریف شده در موافقت‌نامه پروانه اپراتورها، فرایند این موضوع در سازمان در حال انجام است و پس از تکمیل مراحل به اپراتورهای مذکور ابلاغ خواهد شد.

صف‌ دلار جمع شد

گزارش های روزانه بازار ارز و سکه ایسنا حکایت از فروکش کردن گرد و غبار های بازار دارد. صف های جلوی صرافی ها جمع شده، تقریبا همه ارز می فروشند، و قیمت ارز بانکی داخل صرافی ها با ارز در دست دلالان برابر شده است. بر اساس آنچه تا ساعت ۱۴ امروز روی تابلو اعلان قیمت‌ صرافی‌ها درج شده است دلار ۴۷۹۰ تومان خریده و ۴۸۰۴ تومان فروخته می شود. همچنین یورو ۵۸۵۵ تومان خریداری و ۵۸۷۰ تومان به فروش می‌رسد. سکه تمام نیز یک میلیون و ۵۸۰ هزار تومان خریداری و یک میلیون و ۶۰۵ هزار تومان فروخته می‌شود. نیم سکه ۷۵۵ هزار تومان خریده و ۷۸۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. ربع سکه هم ۴۷۰ هزار تومان خریده و ۴۹۲ هزار تومان فروخته می‌شود.

با پروازهای چارتری خداحافظی کنید

زمزمه های حذف پرواز های چارتاری در سال آینده الآن چند هفته‌ای هست که به گوش می رسد، و حالا مقصود اسعدی سامانی -دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی- معتقد است که حذف پروازهای چارتری بازار را منظم می‌کند، اما او می گوید که در برخی موارد حذف پرواز های چارت را فاقد سود اقتصادی می‌داند و است و میشو آنها را استثنا کرد حذف چارتر در تمامی مسیرها برای مسافران سود اقتصادی ندارد بلکه در برخی مسیرهای زیارتی یا حتی مقاصد توریستی مانند کیش و قشم برای مسافران مقرون به صرفه‌تر است که از تور و پروازهای چارتری استفاده کنند از این‌رو می‌توان انتظار داشت که در این زمینه نگاهی صورت گیرد که به مسافران فشار اقتصادی جدید وارد نشود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد