اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا افزایش یافت قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۲ درصد افزایش به ۱۳۲۷ دلار و ۵۶ سنت رسید.

رویترز، به دنبال برکناری ناگهانی رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا که نگرانی ها درباره اتخاذ سیاست های حمایتگرایانه دولت آمریکا را تشدید کرد، ارزش دلار آمریکا کاهش یافت و این مسئله موجب شد تا قیمت طلا به بالاترین رقم در طی یک هفته گذشته برسد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.12 درصد افزایش به 1327 دلار و 56 سنت رسید. قیمت فلز زرد در طی جلسه جاری تا رقم 1329 دلار و 22 سنت بالا رفت که بالاترین رقم از 7 مارس تاکنون به شمار می رود.

قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه آوریل امروز با 0.0.9 درصد افزایش به 1328 دلار و 20 سنت رسید.

روز سه شنبه، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا رکس تیلرسون را بعد از پاره ای اختلاف نظرها بر سر سیاست ها در زمینه کره شمالی، روسیه و ایران برکنار کرد و مایک پمپئو رئیس سیا را جایگزین وی کرد.

بعد از خبر برکناری ناگهانی تیلرسون و انتصاب پمپئو، مجددا سرمایه گذاران برای خودداری از پذیرش ریسک های احتمالی به بازارهای امن روی آورده اند.

بارناباس گان، تحلیلگر بازار طلا گفت: «پمپئو حامی سیاست تجاری ترامپ است و ممکن است به پیشبرد طرح وی در وضع تعرفه بر کالاهای وارداتی از شرکای تجاری آمریکا کمک کند... همه این عدم قطعیت ها موجب می شود اشتها برای خرید طلا بیشتر شود.»

پس از برکناری تیلرسون، ارزش دلار در برابر ین ژاپن و دیگر ارزهای معتبر جهانی کاهش یافت. کاهش ارزش دلار موجب می شود طلا برای خریداران ارزهای غیردلاری ارزان شود. به علاوه در هنگامه بروز وضعیت های آشفته سیاسی و مالی، بازار طلا یکی از مکان های امن برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد