اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
146

هشدار سازمان تجارت جهانی نسبت به تبعات جنگ تجاری در جهان

سایت طلا : رئیس سازمان تجارت جهانی به شدت از تصمیم رئیس جمهور آمریکا در اعمال تعرفه واردات آلومینیوم و فولاد انتقاد کرده است.

به گزارش رویترز، روبرتو آزودو رئیس سازمان تجارت جهانی تاکید کرد: تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای اعمال تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم می تواند موجب تشدید اقدامات تلافی جویانه از سوی سایر کشورها شود و این مساله احتمالا منجر به تبعات پیش بینی نشده ای خواهد شد.

رئیس سازمان تجارت جهانی در اظهاراتی پس از دیدار با میشل تمر رئیس جمهور برزیل، گفت: شما می دانید این اقدامات تلافی جویانه چه زمانی آغاز می شود ولی اینکه تبعات آن چه خواهد بود، مشخص و معلوم نیست، آن هم وقتی که کشورها درگیر اقدامات تلافی جویانه می شوند.

آزودو افزود: این روند از اقدامات تلافی جویانه می تواند موجب برافروخته شدن جنگ تجاری در جهان شود که به نفع هیچ کسی نیست.

ترامپ اخیرا تعرفه 25 درصدی بر واردات فولاد و تعرفه 10 درصدی بر واردات آلومینیوم را وضع کرده ولی مکزیک و کانادا را معاف نموده است.

چین نیز به شدت از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای اعمال تعرفه واردات آلمینیوم و فولاد انتقاد کرده و بر این باور است که این اقدام موجب کاهش رشد اقتصادی جهان خواهد شد.

اتحادیه اروپا و ژاپن نیز از آمریکا خواستند تا آنها را نیز از اعمال این تعرفه ها معاف نماید. به نظر می رسد هدف اصلی ترامپ از اعمال تعرفه های تجاری، ضربه زدن به چین باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد