اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
143

بانک های اروپایی بیشترین اعتبارات و وام را به آسیا پرداخت می کنند

سایت طلا : بانک تسویه حساب های بین المللی در گزارش مهمی به بررسی وضعیت سیستم بانکی جهان پرداخته است.

به گزارش رویترز، بانک تسویه حساب های بین المللی ضمن اشاره به افزایش نقش بانک های چینی به عنوان منبع مهم تامین اعتبارات و وام، نسبت به وابستگی بیش از حد سیستم مالی جهان به یک وام دهنده مشترک آن هم با توجه به بحران مالی آسیا در سال های گذشته هشدار داده است.

این مساله اشاره ای است به شرایطی که کشورهای مختلف تنها از چند بانک بزرگ بین المللی وام دریافت می کردند و بحران مالی آسیا به شدت این کشورها را تحت فشار قرار داد.

به عنوان مثال زمانی که بحران مالی آسیا در سال های 1997 و 1998 به وقوع پیوست، بانک های ژاپنی مهمترین و اصلی ترین وام دهنده به کشورهای نوظهور آسیایی بودند به خصوص کشورهای اندونزی ، کره جنوبی، مالزی، فیلیپین و تایلند.

در حالی که بانک های ژاپنی به تدریج فعالیت خود در کشورهای آسیایی نوظهور را کاهش داده اند، بانک های اروپایی به بزرگترین وام دهندگان به کشورهای منطقه تبدیل شده اند. منطقه یورو تا اواسط 2008 میلادی بیش از 35 درصد وام های مورد نیاز کشورهای اسیایی نوظهور را تشکیل داده اند. این رقم برای بانک های ژاپنی به کمتر از 15 درصد رسیده است.

ولی زمانی که بحران مالی 2007 تا 2009 به وقوع پیوست و پس از آن نیز بحران بدهی منطقه یورو در سال های 2010 تا 2012 شکل گرفت، بانک های اروپایی نیز پرداخت وام به کشورهای آسیایی را کاهش دادند.

از آن زمان تاکنون میزان دریافت وام کشورهای آسیایی نوظهور از بانک های خارجی نسبت به تولید ناخالص داخلی این کشورها با کاهش روبرو شده است. 

این گزارش نشان می دهد که وام های بانک های 5 کشور آسیایی نسبت به تولید ناخالص داخلی آنها به 11 درصد کاهش یافته است، این رقم در سال 1997 میلادی به 21 درصد رسیده بود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد