اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سمپوزیوم بین المللی فیروزه و عقیق ایران برگزار می شود

همزمان با چهارمین نمایشگاه طلا و جواهر کیش سمپوزیوم بین المللی فیروزه و عقیق ایران با هدف بالابردن سهم کشورمان در تجارت گوهرسنگها برگزار می شود.

محمود بندرچی با اعلام این خبر در گفتگو با سایت طلا گفت: با تجربه ای که از نمایشگاه طلا و جواهر کیش داشتیم به این نتیجه رسیدیم که کیش بستر مناسبی برای تجارت و کسب و کار در حوزه ی گوهر سنگها می باشد، لذا در جلسه ای که با اساتید این حوزه برگزار کردیم به این جمع بندی رسیدیم که ما یک سمپوزیوم بین المللی با عنوان تجارت گوهرسنگها برگزار کنیم.

وی با اشاره به محوریت عقیق و فیروزه در این سمپوزیوم افزود: این همایش همزمان با چهارمین نمایشگاه بین المللی طلا و جواهر کیش که در تاریخ 20 الی 24 آبانماه 97 می باشد، برگزار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت رستاک پادویژن در مورد محورهای مورد بررسی در این سمپوزیوم گفت: مباحث اصلی این همایش در هفت مورد با عناوین؛ تجارت گوهر سنگ ها، تولید گوهرهای مصنوعی، شناسایی گوهرها، به سازی گوهرها، زمین گوهرشناسی، تراش گوهرسنگها و طراحی گوهرها برگزار خواهد شد.

بندرچی ضمن اعلام تأسف از عدم تجمیع در این حوزه تصریح کرد: ما در واقع می خواهیم همه ذینفعان این بخش را دور هم جمع کنیم و از مشتریان خارجی و آن مشتریانی که بازارهای هدف ما هستند، در این همایش حضور داشته و سهم تجارت ایران در بازارهای بین المللی را بالا ببریم.

وی با اشاره به ارزش تجارت جهانی 1500میلیارد دلاری در این حوزه خاطرنشان کرد: عمده تجارت دنیا در این بخش در الماس است و ایران سهم بسیار اندکی در آن دارد، لذا هدف نهایی ما ایجاد و توسعه بازار در این صنعت است تا بتوانیم گردش مالی خوبی در این صنعت داشته باشیم.

مجری سمپوزیوم بین المللی فیروزه و عقیق، ایران را یکی از قطبهای اصلی فیروزه در دنیا عنوان کرد و گفت: فیروزه نیشابور یکی از فیروزه های شناخته شده در ایران است ولی ما نه در تجارت آن و نه در بسته بندی و نه در استانداردسازی و نه در معرفی آن اقدامی انجام داده ایم.

بندرچی با بیان اینکه در ایران همه بصورت جزیره ای کار می کنند و متأسفانه همدیگر را قبول ندارند ادامه داد: در این بخش هم خام فروشی صورت می گیرد و هم استانداردسازی انجام نگرفته است، و در این میان شناسنامه ی معتبر برای فیروزه بسیار مهم است و می توانیم با اقداماتی کوچک و مهم ارزش افزوده بیشتری ایجاد کنیم و بازار را به صورت واقعی گسترش دهیم.

مدیرعامل شرکت رستاک پادویژن در خاتمه ضمن بیان تفاهم نامه همکاری بورس تهران و منطقه آزاد کیش با هدف ایجاد زیر ساختهای لازم برای مرکز مالی بین المللی کیش، این موضوع را در ایجاد مرکز تجارت جهانی گوهر سنگها بسیار مهم عنوان کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد