اونس طلا2232.37
مظنه14,417,000
18 گرم3,328,100
ارزش سکه32,481,501
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

ارز رمزنگار نخرید/سال ۹۶،سال پایان موسسات غیرمجاز

حیدری گفت: برای چندمین بار به مردم توصیه می‌کنیم که از خرید و فروش ارز رمز پایه پرهیز کنند.

فرشاد حیدری، معاون نظارتی بانک مرکزی در نشست خبری اظهار کرد: قول داده بودیم سال ۹۶، سال پایانی موسسات غیرمجاز باشد و امروز رسما اعلام می کنم که هیچ صندوق، تعاونی و یا موسسه حائز اهمیت غیرمجازی در کشور فعالیت نمی کند.

وی در خصوص وضعیت ارزهای رمز نگار در کشور با تاکید بر اینکه بانک مرکزی این ارزها را به رسمیت نمی شناسد، گفت: برای چندمین بار به مردم توصیه می‌کنیم که از خرید و فروش ارز رمز پایه پرهیز کنند.

حیدری در ادامه ضمن اشاره به تدوین لایحه ساماندهی بازار غیرمتشکل در سال ۸۲ گفت: این لایحه در ۸۳ تصویب و برای اجرا ابلاغ شد. البته قانون نیازمند تهیه و تصویب آیین نامه بود که سال ۸۶ به بانک مرکزی ابلاغ شد. از سال ۸۶ ساماندهی صندوق های قرض الحسنه، صرافی‌ها و تعاونی‌ها و موسسات غیرمجاز در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه فرایند ساماندهی صرافی‌ها بسیار سریع تر انجام شد، تصریح کرد: شرکت‌های لیزینگ نیز در این مدت به نحو قابل قبولی ساماندهی شدند. صندوق‌های قرض الحسنه نیز مدیریت شد و تعدادی زیر نظر سازمان اقتصاد اسلامی قرار گرفت. همچنین برخی دیگر ساماندهی، منحل و یا ادغام شده‌اند.

معاون نظارتی بانک مرکزی از صدور مجوز آسان به صندوق‌های قرض الحسنه، به خصوص صندوق‌های تک شعبه‌ای خبر داد و گفت: ۲۵۰ تعاونی اعتبار تا امروز مجوز فعالیت گرفته‌اند و همچنان می‌توانند در قالب تعاونی کارگری و یا کارمندی مجوز بگیرند ولی برای تعاونی‌های صنفی هنوز تصمیمی در شورای پول و اعتبار گرفته نشده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد