اونس طلا2210.84
مظنه14,216,000
18 گرم3,281,700
ارزش سکه32,028,648
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

گوشی های شیائومی به طرح رجیستری افزوده شد

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی از اجرای طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌کارت (رجیستری) برای برند گوشی «شیائومی» خبر داد.

حسین فلاح جوشقانی گفت: در راستای حفظ حقوق مشترکان و جلوگیری از فروش گوشی‌های قاچاق به جای گوشی‌های قانونی به مردم، همزمان با اجرای طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌کارت برای برندهای سونی و تکنو از شنبه ۲۶ اسفندماه ۹۶ ، نشان شیائومی هم مشمول این طرح می‌شود.

وی درباره فرایندهائی که کاربران گوشی تلفن همراه باید از آن مطلع شوند، افزود: کاربران باید در هنگام خرید گوشی تلفن همراه مشمول طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌کارت، با شماره‌گیری کد دستوری #۷۷۷۷* شناسه بین‌المللی (IMEI) گوشی را استعلام کنند و اگر پاسخ آن مثبت بود با اطمینان از قانونی بودن گوشی، آن را خریداری کنند. همچنین کاربران در هنگام خرید گوشی علاوه بر استعلام IMEI، باید دقت کنند بر روی جعبه یا کارت گارانتی، کد فعال‌سازی گوشی درج شده باشد و درصورت نبودن کد فعال‌سازی از خرید گوشی خودداری کنند.

فلاح تصریح کرد: فرایند دیگری که خریداران باید انجام دهند فعال‌سازی گوشی است، هر مشترک پس از روشن کردن گوشی با استفاده از کد فعال‌سازی درج شده روی جعبه گوشی یا کارت گارانتی از طریق کد #۷۷۷۷* با انتخاب گزینه دوم با عنوان «فعال‌سازی» با وارد کردن شناسه IMEI گوشی و شماره سیم‌کارتی که از آن بر روی این گوشی استفاده خواهد شد و کد فعال‌سازی، گوشی خود را فعال کند. پس از آن کاربر پیغامی را با این مضمون که در حال فعال‌سازی چه نوع گوشی با چه مشخصاتی است دریافت می‌کند که درصورت تائید کاربر گوشی در شبکه برای وی فعال می‌شود.

وی درباره خرید گوشی‌های دست دوم اظهار کرد: یکی دیگر از فرایندهای ضروری که کاربران باید از آن اطلاع داشته باشند فرایند «انتقال مالکیت» است که این فرایند برای خرید و فروش گوشی‌های دست دوم پیش‌بینی شده و فروشنده می‌بایست از طریق #۷۷۷۷* گزینه انتقال مالکیت را انتخاب کرده و با وارد کردن شماره تلفن و IMEI، مالکیت گوشی را به خریدار انتقال دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد