اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ارز درمانی در چه شرایطی تعلق می‌گیرد؟

بیماران حداکثر تا سقف ۱۰ هزار دلار به شرط ارائه تاییدیه‌های لازم می‌توانند ارز درمانی دریافت کنند.

فروش و انتقال ارز درمانی و هزینه اقامت برای بیماران آزاد حداکثر تا ۱۰ هزار دلار با ارایه تاییدیه و برآورد هزینه مرکز درمانی خارج از کشور و همچنین تایید و تشخیص کتبی پزشک متخصص معالج داخلی که درآن ضرورت ادامه معالجه در خارج از کشور و میزان ارز مورد نیاز درج شده باشد منوط به اخذ وثیقه به میزان ۳۰ درصد هم ارز ریالی ارز پرداخت شده به نرخ مبادله‌ای بلامانع است. بدیهی است آزادسازی وثیقه دریافتی نیز پس از ارائه اسناد ذکر شده درذیل امکان پذیر خواهد بود. تعیین نوع وثیقه وضرورت پرداخت بصورت نقدی به تشخیص آن بانک است.

فروش/انتقال ارز درمانی برای مبالغ بیش از ده هزار دلار با تایید شورای عالی پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در آن ضرورت ادامه معالجه، میزان ارز موردنیاز جهت درمان وهمچنین مدت اقامت تعیین شده باشد، به نرخ رسمی بلامانع است. ضمنا کمیسیون‌های پزشکی دانشگاهی مجاز به ارائه تأییدیه دراین خصوص نیستند.

ارز درمانی در صورت تصریح شورای عالی پزشکی تعلبق می‌گیرد و باید به حساب موسسه درمانی واریز شود.همچنین از کل مبلغ ارز درمانی، پرداخت ارز به صورت اسکناس تا سقف مبلغ ده هزار دلار توسط بانک بلامانع بوده و برای پرداخت‌های نقدی بیش از مبلغ مذکور، کسب مجوز از بانک مرکزی الزامی است.

جهت انجام هر یک از پرداخت‌های فوق اخذ تعهد کتبی از بیمار و یا همراه وی مبنی بر ارائه اسناد و مدارک معالجه که به تایید نمایندگی جمهوری اسلامی ایران درکشور محل معالجه رسیده باشند، حداکثر ۶ ماه پس از دریافت ارز، الزامی است.

فروش ارز، بابت اقامت بیمار و همراه، روزانه برای هرنفر حداکثر یکصد دلار تعیین می‌شود.

فروش و انتقال ارز بابت هزینه درمان ماموران ثابت وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و موسسات دولتی و افراد تحت تکفل آنان با ارائه تقاضای دستگاه ذیربط با امضاء ذیحسابی یا مدیر امورمالی و معاونت اداری و مالی دستگاه مربوطه به نرخ مبادله‌ای بلامانع است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد