اونس طلا2232.37
مظنه14,326,000
18 گرم3,307,100
ارزش سکه32,276,478
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

سقوط هواپیمای ترکیه‌ای در خاک ایران/ جسد ۱۱ سرنشین هواپیما به دلیل سوختگی قابل شناسایی نیست / دختر یک سرمایه‌دار ترک یکی از مسافران بوده است

یک فروند جت شخصی مربوط به کشور ترکیه که از شارجه عازم استانبول بود، هنگام عبور از فضای ایران از رادار خارج شد؛ طبق تأیید سازمان هواپیمایی، این جت شخصی در حوالی شهرکرد سقوط کرده است.

بعد از ظهر دیروز یک فروند جت شخصی مربوط به کشور ترکیه که از شارجه عازم استانبول بود، هنگام عبور از فضای ایران از رادار خارج شد و در حوالی شهرکرد سقوط کرد.

18:46 - سید احمد مرتضوی‌فرد مدیرکل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری در شهرکرد از سقوط یک فروند هواپیما در شهرستان اردل خبر داد.

پیگیری از مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری درباره این حادثه، حاکی از تأیید سقوط هواپیما است.

18:51- رضا جعفرزاده در این‌باره گفت: این جت شخصی که از شارجه عازم استانبول بود، هنگام عبور از فضای ایران از رادار خارج شد.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری تأیید کرد که شواهد حاکی از سقوط این هواپیما در حوالی شهرکرد بوده است.

مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی نیز در این‌باره به گفت: این هواپیمای جت شخصی که عازم استانبول بود، پس از درخواست خلبان مبنی بر کاهش ارتفاع، از رادار خارج می‌شود که البته این درخواست کاهش ارتفاع طبق قانون مشکلی نداشت، اما هواپیما از رادار خارج شده و سقوط کرد.

به گفته حسن رضایی‌فر این سانحه در منطقه اردل ناقان در شهر کرد، رخ داده است، ‌هواپیما در حال سوختن است و گروه تجسس و نجات به سمت محل سانحه اعزام شده‌اند؛ این هواپیما از نوع بمباردیه CL60 با رجیستر کشور ترکیه است.

وی گفت که بسته به طراحی بدنه هواپیما، ظرفیت این هواپیماها متفاوت است، اما معمولا کمتر از 10 نفر ظرفیت دارد.

19:24- قدمعلی مردانی فرماندار کیار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس محل دقیق سقوط هواپیما را منطقه دورک و دره‌عشق و بر روی کوه هلن اعلام کرد و گفت: نیروهای امدادی و هلال احمر به سمت محل حادثه حرکت کردند و هم‌اکنون به دامنه کوه رسیده‌اند.

19:28 - مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور نیز به فارس گفت: بر اساس آخرین ارزیابی ها این هواپیما دارای یازده سرنشین بوده است که همه آنها به احتمال زیاد جان خود را از دست داده‌اند؛ 5 دستگاه آمبولانس در حال حاضر در نزدیکی محل سقوط هواپیمای ترکیه‌ای حضور دارند.

وی همچنین تصریح کرد: گفته می‌شود احتمالا هواپیما قبل از سقوط دچار احتراق موتور شده است، چراکه بعضی از اهالی روستا مدعی هستند هواپیما را قبل از سقوط در حال سوختن موتور رویت کرده‌اند.

19:28 - قدم‌علی مردانی فرماندار اردل شهرکرد گفت: این هواپیمای شخصی هنوز در آتش می‌سوزد.

19:53 - رضا جعفرزاده : این هواپیمای جت شخصی 8 مسافر و 3 خدمه پروازی داشت؛ هواپیما از نوع بمباردیه چلنجر 60 است.

19:55 - سخنگوی وزارت حمل و نقل ترکیه سقوط یک هواپیمای این کشور در ایران را تایید کرد. به نوشته پایگاه «دیلی صاباح»، این هواپیما متعلق به هلدینگ ترکیه‌ای «باشاران» (Basaran) است.

منابع ترکیه‌ای نوشته‌اند که هواپیمای سانحه‌دیده حامل «مینا باشاران» دختر «حسین باشاران» مالک هلدینگ باشاران و گروهی از دوستانش بوده است. به نوشته «هابر ترک»، وی به همراه هفت نفر از دوستانش از جشن فارغ‌التحصیلی یکی از دوستانش که در دوبی برگزار شده بود، بازمی‌گشته است.

اسامی هشت مسافر هواپیما عبارت است از: مینا باشاران، زینب جُشکون، عایشه آند، بورجو گون دُآار اورفالی، آصلی ایزمیرلی، لیانا هانانل، جاسمین باروح، سینِم آکای.

20:34 - محمد ابراهیمی شهردار ناغان گفت: نیروهای امدادرسان به محل سقوط هواپیما رسیدند.

وی افزود: با توجه با صعب‌العبور بودن منطقه، شرایط جوی نامناسب و ارتفاع 400 الی 500 متری محل سقوط از سطح زمین با وجود حضور اکیپ‌های آتش‌نشانی چهارمحال و بختیاری در محل، امکان اطفای حریق به‌سختی وجود دارد.

21:48 - سخنگوی سازمان اورژانس کشور:نیروهای بومی به لاشه هواپیما ترکیه‌ای رسیدند ولی تمام اجساد سوخته اند. جسد ۱۱ نفر مشخص نیست و برای تشخیص هویت به آزمایش دی ان ای نیاز است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد