اونس طلا2332.61
مظنه15,311,000
18 گرم3,534,500
ارزش سکه34,495,683
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000
116/117

ترامپ رسما جنگ تجاری را آغاز کرد

سایت طلا : دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه سرانجام قانون جنجالی مربوط به اعمال تعرفه علیه واردات فولاد و آلمینیوم را امضا کرده است.

به گزارش پلاتز، با امضای این قانون از سوی ترامپ، ایالات متحده تعرفه 25 درصدی را علیه واردات فولاد و تعرفه 10 درصدی را علیه واردات آلمینیوم از کشورهای مختلف از روز 23 مارس یعنی دو هفته دیگر اعمال خواهد کرد.

البته کانادا و مکزیک از این تعرفه ها مستثنی شده اند و قانون امضا شده از سوی ترامپ به سایر کشورها نیز اجازه می دهد تا درخواست معاف شدن از تعرفه های جدید آمریکا را ارائه کنند. ژاپن رسما خواستار مستثنی شدن از تعرفه های فولاد و آلمینیوم دولت آمریکا شده و کره جنوبی نیز تهدید به شکایت از آمریکا در سازمان تجارت جهانی کرده است.

یک مقام ارشد دولت ترامپ در این باره گفت: این تعرفه ها همه کشورهایی را که محصولات فولادی و آلمینیومی به آمریکا صادر می کنند، پوشش خواهد داد. البته در شرایط کنونی کانادا و مکزیک مستثنی شده اند.

البته هیچ جدول زمان بندی شده ای درباره مدت معافیت مکزیک و کانادا از این تعرفه ها اعلام نشده است. این در شرایطی است که 11 کشور از جمله کانادا روز پنجشنبه قرارداد تجارت آزاد آسیا اقیانوسیه را بدون حضور آمریکا امضا کردند.

این مقام آمریکایی گفت: مذاکره با سایر کشورها برای معاف شدن احتمالی از این تعرفه ها با رابرت لایتهایزر نماینده تجاری ایالات متحده انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: تعرفه های 10 و 25 درصدی با این هدف تنظیم شده اند که سلامت صنعت فولاد و آلمینیوم آمریکا را تضمین کند و این صنایع سودهای منطقی و قابل توجیهی داشته باشند. دولت هدف اصلی خود را افزایش ظرفیت تولید صنایع فولاد و آلمینیوم تا 80 درصد ظرفیت اسمی قرار داده است. دولت تصور نمی کند که تعرفه های جدید تاثیر منفی بر صنایع پایین دستی داشته باشد یا موجب افزایش قیمت ها یا از دست رفتن فرصت های شغلی شود.

ترامپ نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: قیمت شکنی فولاد و آلمینیوم در بازار آمریکا یک تجاوز و حمله علیه کشور ما به شمار می رود. بهترین دستاورد وضع تعرفه های جدید این خواهد بود که شرکت ها ، خطوط تولید فولاد و آلمینیوم را به داخل آمریکا منتقل خواهند کرد. تولید داخلی فلزات برای امنیت ملی ما بسیار مهم است. اگر نمی خواهید مالیات بدهید، کارخانه خود را به آمریکا بیاورید.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد