اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت مسکن و اجاره در سال آینده 2 درصد بالاتر از نرخ تورم خواهد بود


رئیس اتحادیه مشاوران املاک پیش بینی کرد، قیمت مسکن و اجاره بها در سال آینده 2 درصد بالاتر از شاخص نرخ تورم باشد.

«مصطفی قلی خسروی» روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بررسی ها نشان می دهد که با توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید، سال آینده شاهد جهش قیمت، مشابه آنچه در سال های 68 و 86 و 91رخ داد، نخواهیم بود.
وی افزود: البته هرگونه فعل و انفعلات از جمله افزایش هزینه مالیات نقل و انتقال ملک، بر قیمت های مسکن تاثیرگذار خواهد بود.
خسروی با اشاره به آمار معاملات مسکن در کشور و تهران گفت: از اول تا 13 اسفند 95، کل معاملات مسکن 47 هزار و 813 فقره بوده که این عدد، در مدت مشابه سال جاری، 45 هزار و 199 مورد ثبت شده است.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه در سال 95 در تهران 19 هزار و 539 معامله ملکی انجام شد، افزود: از ابتدای امسال تا 13اسفندماه جاری، 16 هزار و 855 مورد معامله در تهران انجام شده است.
وی بر دریافت کدرهگیری در انجام معمالات مسکن در دفاتر مشاوران املاک تاکید کرد و گفت: چنانچه هر یک از همکاران ما در سطح کشور کدرهگیری دریافت نکنند، یک تخلف صنفی محسوب می شود و قابل پیگیری خواهد بود.
خسروی با بیان اینکه دریافت کدرهگیری برای معامله کنندگان هیچ هزینه ای ندارد، افزود: دریافت کد رهگیری یک ضرورت در تامین امنیت معاملات مسکن است و از وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز می خواهیم در این زمینه نهایت همکاری را داشته باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد