اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران:

لپ‌تاپ اوایل سال آینده ارزان می‌شود

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با اشاره به اجرایی شدن کاهش نرخ تعرفه واردات لپ‌تاپ در سال ۱۳۹۷ از ۱۵ به پنج درصد این کاهش تعرفه را موجب کاهش قیمت این کالا تا اردیبشهت ماه سال آینده دانست.

مهدی میرمهدی کمیجانی - رییس صنف فناوران یارانه تهران با بیان این‌که توافقاتی مبنی بر اجرای کف تعرفه برای لپ‌تاپ انجام شده است، گفت: از سال ۱۳۹۷ واردات لپ‌تاپ با تعرفه پنج درصد انجام و آن تعرفه ۱۵ درصدی که قبل از این اجرا می‌شد، ملغی خواهد شد.

وی با بیان این‌که با این اتفاق جلوی کم اظهاری و قاچاق لپ‌تاپ گرفته خواهد شد، بیان کرد: متاسفانه برخی با استفاده از عنوان تولید ملی، جیب مردم را خالی می‌کنند.

رییس صنف فناوران یارانه تهران در پاسخ به این سوال که آیا با اجرای تعرفه پنج درصد برای واردات لپ‌تاپ قیمت این محصول کاهش خواهد یافت یا نه، اظهار کرد: زمانی که یک لپ‌تاپ ۵۰۰ یا هزار دلاری وارد می‌شود، مسلما با کاهش ۱۰ درصدی تعرفه قیمت آن هم از این کاهش تعرفه تاثیر خواهد گرفت.

میرمهدی با بیان این که از اول فروردین‌ سال ۱۳۹۷ این کاهش تعرفه اجرایی احساس خواهد شد، اظهار کرد: ما تا قبل از انتهای سال حتما مجوز کاهش تعرفه را خواهیم گرفت.

وی با اشاره به مبحث تولید داخلی لپ‌تاپ افزود: آن شرکتی که تولید می‌کرد، حتی اگر تولید هم داشته باشد، سهمی از بازار را به آن صورت ندارد، به طوری که در ۴۰۰۰ واحد صنفی بعید است ۵۰ عدد از این برند داخلی وجود داشته باشد و این در حالی بود که به خاطر همین شرکت، تعرفه ۱۰ درصد افزایش یافت و باعث شد تا عملا قاچاقچیان این کالا منتفع شوند.

رییس صنف فناوران یارانه تهران با بیان این که خرید لپ‌تاپ با دلار انجام می‌شود، گفت: گمرک هم بر مبنای دلار مبلغ را تعیین می‌کند که مسلما در یک لپ‌تاپ ۱۰۰۰ دلاری این کاهش تعرفه تاثیرگذار خواهد بود، چرا که ۱۰ درصد مبلغ کمی نخواهد بود و حتما تاثیرگذار خواهد بود.

میرمهدی کمیجانی با تاکید بر این‌که اساسا اگر کاهش تعرفه برروی کاهش قیمت لپ‌تاپ تاثیرگذار نبود ما اصلا دنبال کاهش آن نمی‌رفتیم، اظهار کرد: ما خودمان را به آب و آتش زدیم تا این کاهش تعرفه انجام شود تا باعث شود کالا ارزان‌تر به دست مصرف‌کننده برسد و اگر قرار است کاهش تعرفه باعث کاهش قیمت نشود، من با آن مخالفم.

وی با بیان این‌که کاهش قیمت لپ‌تاپ در بازار حتما اتفاق خواهد افتاد، اظهار کرد: یک زمانی محصولات حوزه IT در سبد خرید خانوارها وجود داشت، اما با افزایش تعرفه‌ها قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرد و همه تلاش‌ها برای کاهش تعرفه برای این است تا قدرت خرید مردم بالا برود و دوباره کالای IT در سبد خانوار قرار گیرد.

رییس صنف فناوران یارانه تهران با طرح این پرسش که اگر قرار است تا با کاهش تعرفه‌ها قیمت لپ‌تاپ کاهش پیدا نکند، پس این همه تلاش برای کاهش تعرفه برای چیست؟ گفت: اگر قرار است که این کاهش تعرفه برروی قیمت تاثیر نگذارد، پس چه فرقی می‌کند ۱۰ درصد، ۲۰ یا پنج درصد باشد!؟ درواقع تمام این کارها را برای این انجام دادیم تا مردم را برای خرید به فروشگاه‌ها ترغیب کنیم.

میرمهدی کمیجانی با اشاره به این‌که در حال حاضر به تدریج خرید لپ‌تاپ‌های دست دوم رونق گرفته است، گفت: حتما این به ضرر اقتصاد کشور خواهد بود که ما مصرف‌کننده کالاهای دست دومی باشیم که در کشورهای دیگر چهار یا پنج سال کار کرده‌اند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد