اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

خیز طلا برای شکستن مرز ۱۳۴۰ دلار

قیمت طلا روز سه شنبه که دلار تغییر چندانی نداشت و سرمایه گذاران منتظر شنیدن اظهارات رییس بانک مرکزی آمریکا برای ارزیابی دورنمای نرخهای بهره بودند، ثابت ماند.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۳۳۱.۸۶ دلار رسید.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۳۳۳.۵۵ دلار رسید.

شاخص دلار که این ارز را در برابر سبدی از شش ارز بزرگ می‌سنجد، با ۰.۱ درصد افت، در ۸۹.۸۱۳ واحد ایستاد. این شاخص از هفته گذشته که به ۸۸.۲۵۳ واحد - پایینترین رکورد سه سال اخیر - سقوط کرده بود، ۱.۷ درصد بهبود یافته است.

به گفته سام لاگلین، معامله گر شرکت "ام کی اس"، طلا در شرایطی که بازارهای سهام جهانی عملکرد مناسبی را نشان می دهند، همچنان شاهد تقاضا برای خرید است. رشد فشارهای تورمی در آمریکا احتمالا از قیمت این فلز ارزشمند در میان مدت حمایت خواهد کرد.

جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا قرار است در کنگره سخنرانی کند. بسیاری از سرمایه گذاران انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا امسال نرخهای بهره را سه دور افزایش دهد البته به شرطی که نرخ تورم بالاتر رود.

به گفته دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ، سرمایه گذاران مشتاقند اظهارات پاول را به خصوص درباره ترازنامه و همچنین دیدگاه وی را درباره تورم بشنوند. سرمایه گذاران نگرانند که نرخهای بهره ممکن است زودتر از موعد افزایش پیدا کنند.

نرخهای بهره بالاتر آمریکا ممکن است جذابیت طلا که سوددهی ندارد را کمتر کرده و سرمایه گذاران را متقاضی خرید داراییهای پربازده سازد.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، پیش بینی می شود طلا مقاومت در سطح ۱۳۳۹ دلار را شکسته و به مقاومت در سطح ۱۳۴۸ دلار روبرو شود.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیا روز سه شنبه به روند بهبودشان ادامه داده و به بالاترین حد در سه هفته اخیر صعود کردند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۶.۶۲ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، ۹۹۵.۷۴ دلار معامله شد و هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۰۶۰.۸۵ دلار ایستاد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد