اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

روند کاهشی ارزش معاملات در بازار آتی سکه

دیروز دوشنبه معامله گران 20هزار قرارداد بازار آتی سکه را به ارزش سه هزار و 442 میلیارد ریال منعقد کردند. بازار آتی سکه نسبت به سه روز قبل روند کاهشی را در پیش گرفته است.

بررسی روند معاملات آتی سکه در چند روز گذشته حاکی از کم اقبالی به این بازار است. به طوریکه بنا بر آمار موجود ارزش کل این بازار در سه روز معاملاتی گذشته کاهش یافته است. ارزش معاملات در روز یکشنبه از حدود شش هزار به حدود چهار هزار میلیارد ریال رسید. این کاهش تا دیروز ادامه داشت تا جایی که ارزش کل معاملات این بازار را به حدود سه هزار میلیارد ریال رساند. این موضوع شاید نشان از انتظار این بازار در تثبیت مولفه‌های اصلی دخیل در این حوزه یعنی قیمت‌های دلار، انس جهانی و سکه نقدی داشته باشد.

معامله گران بازار آتی سکه، دیروز دوشنبه هفتم اسفند، 20 هزار و 765 قرارداد برای تحویل ماه های آینده به ارزش سه هزار و 442 میلیارد ریال منعقد کردند. ارزش این معاملات نسبت به روز قبل خود یعنی شنبه پنجم اسفند ماه حدود یک هزار میلیارد ریال کاهش یافت؛ به طوریکه در روز یکشنبه شاهد انعقاد 28 هزار و 70 قرارداد برای تحویل ماههای آینده به ارزش چهار هزار و 510 میلیارد ریال بودیم.

گفتنی است، دیروز یکشنبه در سررسید قرارداد آتی سکه طلا تحویل اسفند ماه امسال تعداد 430 قرارداد منعقد شد که قیمت تسویه سکه روی رقم یک میلیون و 531 هزار تومان قرار گرفت. این قیمت در مقایسه با قیمت روز قبل یعنی یکشنبه ششم اسفند 0.59 درصد افزایش داشته است.

دیروز دوشنبه در سررسیدهای اردیبهشت و تیرماه سال آینده نیز به ترتیب 90 و 87 قرارداد به ثبت رسید که در مقایسه با قراردادهای روز قبل این سررسید کاهش زیادی داشت.به طوریکه روز یکشنبه به ترتیب در این سررسیدها 269 و 104 قرارداد به ثبت رسیده بود.

بهای سکه برای تحویل اردیبهشت ماه یک میلیون و 585 هزار تومان و برای تحویل تیرماه سال آینده یک میلیون و 588 هزار تومان بود که در مقایسه با قیمت های روز قبل (یک میلیون و 548 هزار تومان برای تحویل اردیبهشت، یک میلیون و 879 هزار تومان برای تحویل تیرماه) اندکی افزایشی بود.

همچنین دو سررسید دورتر بازار که به طور معمول بیشترین حجم قراردادها به این دو سررسید اختصاص دارد، موعد تحویل شهریور و آبان ماه سال آینده هستند که روز گذشته در سررسید شهریور یک هزار و 116 قرارداد و در سررسید آبان ۹۷ بالغ بر 19هزار و 42 قرارداد بر تابلوی معاملات درج شد.

بهای سکه در قرارداد تحویل شهریور سال آینده یک میلیون و 624 هزار تومان معامله شد که در مقایسه با قیمت روز گذشته 0.55 درصد افزایش داشت. همچنین در قرارداد آبان ماه سال ۹۷ نیز معامله گران شاهد ثبت سکه یک میلیون و 620 هزار تومانی بر تابلوی معاملات بودند. قیمت سکه در این سرررسید نیز نسبت به روز قبل 2.05 درصد کاهش داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد