اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
36/37

تهدید چین برای اقدامات تلافی جویانه تجاری علیه آمریکا

وزارت بازرگانی چین با انتقاد از تصمیمات احتمالی آمریکا علیه واردات فولاد و آلمینیوم از چین هشدار داده است که اقدامات لازم را علیه واشنگتن اتخاذ و اجرا خواهد کرد.

به گزارش پلاتز ، وزارت بازرگانی چین اعلام کرد: اگر اقدامات محدود کننده آمریکا علیه واردات فولاد و آلمینیوم به منافع شرکت های چینی لطمه وارد کند، پکن نیز تدابیر و اقدامات لازم را علیه آمریکا اعمال خواهد کرد.

وزارت بازرگانی آمریکا از ترامپ خواسته است تا محدودیت های زیادی را علیه واردات فولاد و آلمینیوم از کشورهای خارجی به خصوص چین اعمال نماید که این محدودیت ها شامل وضع تعرفه های خاص و اعمال سهمیه های وارداتی است.

چین می گوید، نتایج گزارش وزارت بازرگانی آمریکا کاملا بی پایه و اساس و بدور از واقعیت است. یک مقام ارشد وزارت بازرگانی چین تاکید کرد: بسیاری از کشورها از جمله چین در جریان تحقیقات آمریکا ثابت کرده اند که صادرات فولاد و آلمینیوم آنها به ضرر امنیت ملی آمریکا نیست.

صادرات فولاد چین به آمریکا پایین بوده است. چین یازدهمین صادر کننده بزرگ فولاد به آمریکا در سال 2017 میلادی بوده است. واردات فولاد آمریکا از چین در سال گذشته برای سومین سال پیاپی با کاهش روبرو شده و به کمتر از 740126 تن رسیده است که این رقم معادل 2 درصد کل واردات فولاد آمریکا است.

وزارت بازرگانی چین افزود: آمریکا پیش از این هم بیش از صد اقدام ضد دامپینگ در خصوص واردات فولاد و آلمینیوم از چین و سایر کشورهای جهان اعمال کرده است تا از این طریق از تولیدات و محصولات داخلی خود حمایت کند.آمریکا نباید از امنیت ملی به عنوان بهانه ای برای اجرای تدابیر بیشتر تجاری علیه سایر کشورها به خصوص چین استفاده کند.

ترامپ تا 11 آوریل فرصت دارد تا نظر نهایی اش را درباره محدودیت واردات فولاد اعلام کند. ترامپ همچنین باید تا 20 آوریل نیز تصمیم نهایی درباره محدودیت واردات آلمینیوم را اعلام نماید. چین و اتحادیه اروپا نسبت به این اقدامات واشنگتن اعتراض کرده اند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد