اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

دعوت همکاری وزیر ارتباطات از نخبگان برای پیاده سازی آزمایشی نخستین ارز دیجیتال کشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از شبکه های اجتماعی خود رویکرد انفعالی درباره فن‌آوری و انتظار دستگاهها از یکدیگر را در نهایت انفعال حاکمیت دانست و از همه متخصصان کشور برای طراحی نخستین ارز دیجیتال دعوت کرد.

محمد جواد آذری جهرمی روز چهارشنبه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: جهان در حال تحول است و یکی از این تحولات، «ارزهای دیجیتال» است و رویکرد انفعالی در خصوص فن‌آوری و انتظار دستگاهها از یکدیگر طبیعتا باعث عقب‌ماندگی و در نهایت انفعال حاکمیت خواهد شد.
وی افزود:بر این اساس و با استفاده از ظرفیتهای موجود ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در عرصه بانکداری و نظام مالی کشور و نیز ظرفیت بالای جوانان کشور، در جلسه‌ای با هیات مدیره پست بانک ایرانف مقرر شد این بانک با اعلام فراخوان و شناسایی نخبگان کشور در این عرصه، نخستین ارز دیجیتال طراحی شده در کشور را به صورت آزمایشگاهی پیاده سازی و این مدل را برای بررسی و تایید به نظام بانکی کشور عرضه کند.
آذری جهرمی ادامه داد:از همه عزیزانی که در این حوزه تخصص دارند، دعوت می شود در فراخوان پست بانک حضور فعالانه داشته باشند.
وزیر ارتباطات دوم بهمن ماه امسال و در مراسم هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک به فناوری «بلاک چین» که در طراحی ارز دیجیتال کاربرد دارد، به عنوان یک واقعیت که بزودی فراگیر خواهد شد، اشاره و بر ضرورت تدوین نقشه حرکت برای رسیدن به این فناوری تاکید کرد.
وزیر ارتباطات فناوری بلاک چین را دارای نکته های بسیار زیاد دانست و در عین حال گفت: این فناوری تهدید هایی هم خواهد داشت که باید خود را برای تغییر هایی که ایجاد می کند، آماده کنیم.
آذری جهرمی رواج تبادل های مبتنی بر رمز نظیر ارز دیجیتال بیت کوین در کشور را مورد اشاره قرار داد و از مشخص نبودن وضعیت آن و اینکه آیا مردم در این باره ضرر خواهند کرد یا نه انتقاد کرد و خواستار روشن شدن دقیق تر این تراکنش ها شد.
به گفته وی، اکنون بسیاری از مسئولان کشور آگاهی کافی در زمینه نوع تعامل با فناوری های نوین ندارند که ضروری است به آموزش ها در این زمینه توجه جدی شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد