اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

عقب نشینی 152 پله ای شاخص بورس

شاخص بورس امروز (دوشنبه) که شاهد معاملات پرحجم گروه های خودرو و شیمیایی بود با 152 واحد افت به رقم 98 هزار و 148 واحدی عقب نشست.

در بازار امروز بورس، گروه های خودرو و شیمیایی در صدر گروه های پر معامله قرار داشتند که حجم قابل توجهی از داد و ستدهای بازار را به خود اختصاص دادند، اما در گروه خودرو، بیشتر فضای فروش و عرضه حاکم بود که در نهایت موجب افت شاخص این گروه شد.

در هفته های اخیر، سهامداران با وارد شدن مقطعی و کوتاه مدت به گروه خودرو، اقدام به کسب سودهای اندک کرده و از سهامداری این گروه خارج می شوند.
بر پایه معاملات امروز، گروه خودرو در صدر گروه های بورسی قرار گرفت؛ در این گروه 169 سهم به ارزش 192 میلیارد ریال داد و ستد شد.
گروه شیمیایی به ارزش 191 میلیارد ریال و فرآورده های نفتی به ارزش 139 میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.
همچنین در رده چهارم، گروه کانی های فلزی با معاملاتی به ارزش 136 میلیارد ریال جای گرفت؛ گروه فلزات اساسی نیز با معاملاتی به ارزش 121 میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود ساخت.
نمادهای فارس (هلدینگ خلیج فارس)، تاپیکو (سرمایه گذاری نفت و گاز تامین)، رمپنا (مپنا)، خودرو (ایران خودرو) و فملی (ملی صنایع مس) در معاملات بیشترین فشار را برای افت شاخص وارد کردند، اما ومعادن (توسعه معادن و فلزات) و شبندر (پالایش نفت بندرعباس) با بیشترین تاثیر مثبت مانع کاهش بیشتر شاخص شدند.

**افت دسته جمعی شاخص های اصلی بازار سرمایه
بر اساس معاملات امروز 933 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 2 هزار و 254 میلیارد ریال در 76 هزار و 618 نوبت خرید و فروش شد.
سایر شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز امروز روندی نزولی داشتند، بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، 48 واحد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 17 واحد کاهش یافت.
شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، نیز 13 واحد و شاخص آزاد شناور که بیانگر بخشی از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد 202 واحد افت کرد.
شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد، از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور شرایط بهتری دارند، 64 واحد و شاخص بازار دوم بورس 551 واحد پایین آمد.

**در جا زدن آیفکس
شاخص فرابورس نیز با کمتر از یک واحد افت در جایگاه یک هزار و 98 واحد قرار گرفت.
تعداد 244 میلیون سهم و اوراق به ارزش سه هزار و 262 میلیارد ریال در 37 هزار و 989 نوبت داد و ستد شد.
ذوب (ذوب آهن اصفهان)، مارون (پتروشیمی مارون) و میدکو (هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه) امروز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص آیفکس داشتند، در مقابل دماوند (تولید برق دماوند) و بساما (بیمه سامان) بالاترین تاثیر مثبت را بر جای گذاشتند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد