اونس طلا2394.45
مظنه16,077,000
18 گرم3,711,300
ارزش سکه36,221,481
قدیم (بهار)40,500,000
جدید (امامی)43,400,000
نیم25,800,000
ربع15,800,000

تقاضای فعلی بازار سکه واقعی است/ پیش فروش سکه التهاب بازار را از بین برد

رییس‌کمیسیون تخصصی‌طلا و جواهر تهران با بیان این‌که در حال حاضر تقاضای موجود در بازار واقعی است، توضیح داد: با توجه به افزایش تقاضا و حباب ایجاد شده در بازار، اقدام بانک مرکزی مبنی بر پیش فروش سکه برای تحویل ۶ ماهه و یک ساله باعث شد التهاب افزایش قیمت و حبابی که ایجاد شده بود رو به کاهش برود.

محمد کشتی آرای با بیان‌این‌که حدود 99 درصد افزایش قیمت طلا طی نوسانات هفته گذشته متاثر از افزایش نرخ دلار بوده است تصریح کرد: دو روز گذشته در حالی‌که قیمت جهانی طلا حدود 31 دلار افزایش داشته اما قیمت سکه حدود 40 هزار تومان کاهش یافته است.

او ادامه داد: اگر قیمت جهانی افزایش پیدا نمی‌کرد شاید کاهش قیمت سکه بیشتر از ‌این مقدار بود.

کشتی آرای با بیان‌این‌که سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه با شرایط فعلی کار افراد حرفه‌ای است خاطرنشان کرد: افراد غیر حرفه‌ای بر اساس آن‌چه که تجربه ثابت کرده، نمی‌توانند در بازار فعلی به آن هدفی که مد نظرشان است برسند بنابراین بهتر است برای سرمایه گذاری به بازار های مطمئن‌تر از جمله بانک و بورس و ثبت نام سکه روی بیاورند.

رییس‌ کمیسیون تخصصی‌طلا و جواهر تهران روند قیمت طلا و سکه را قابل پیش بینی ندانست و تصریح کرد: امروز و فردا قیمت جهانی طلا ثابت است اما پیش بینی می‌شود روز دوشنبه با باز شدن بازار های جهانی، مجددا شاهد کاهش قیمت سکه باشیم.

او با اشاره به‌این‌که اقدام بانک مرکزی گام موثری در کاهش نرخ سکه بود بیان کرد: خوش‌بختانه با توجه به سیاست‌های بانک مرکزی، سمت وسوی قیمت ارز و سکه رو به ثبات و کاهش است.

کشتی آرای در پاسخ به‌این سوال که "در زمان افزایش قیمت طلا و سکه بازار چه کسانی سکه شده بود؟" گفت: با اقدامات اخیر دولت، دلالان و واسطه ها دستشان کوتاه شده و واحد‌های صنفی مجاز می‌توانند به کارشان برسند همچنین اعتماد افراد با جمع کردن آن دسته از دلالانی که در بالا و پایین کردن نرخ سکه و ارز دست داشتند، بیشتر شده است.

وی ادامه داد: در روز‌های آینده شاهد سامان دهی بیشتر‌این بازار و کوتاه شدن دست دلالان و واسطه ها خواهیم بود.

کشتی آرای با تاکید بر‌این‌که میزان تقاضا در بازار با افزایش نرخ سکه بیشتر می‌شود، توضیح داد: التهاب و انگیزه‌ایجاد شده ناشی از افزایش قیمت بازار، خود باعث‌ایجاد تاثیر روانی و افزایش قیمت‌ها می‌شود ولی وقتی بازار با ثبات باشد هم خریدار و هم فروشنده می‌توانند به راحتی به کار خود را ادامه دهند.

او با بیان‌این‌که در هفته‌های گذشته فروشنده ها نیز میل و رغبتی به انجام معاملات نداشتند گفت: به دلیل‌این‌که با فروش سکه جایگزین مناسبی برای آن وجود نداشت فروشندگان تمایل چندانی به انجام معاملات نداشتند.

رییس‌کمیسیون تخصصی‌طلا و جواهر تهران تقاضای موجود در بازار را واقعی دانست و افزود: با توجه به‌این‌که امروز هر اونس طلا نسبت به شنبه گذشته 31 دلار کاهش داشته، اما قیمت‌ها با ثبات رو‌به رو بوده است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد