اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
159/160

رشد 3 درصدی قیمت جهانی طلا در هفته ای که گذشت

سایت طلا : قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه با افزایش روبرو شد تا طی هفته گذشته بهترین عملکرد خود را از آوریل 2016 میلادی ثبت کند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی مارکت واچ، ادامه روند نزولی ارزش دلار آمریکا عامل اصلی افزایش قیمت جهانی طلا به شمار می رود.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی در پایان مبادلات روز جمعه با 0.1 درصد افزایش به بیش از 1356 دلار رسیده است. این بالاترین قیمت طلا در 3 هفته اخیر بوده است. قیمت طلا در هفته گذشته با رشد 3 درصدی روبرو شد که این بهترین عملکرد از 29 آوریل 2016 میلادی به شمار می رود.

بازارهای مالی آمریکا روز دوشنبه به مناسبت روز رئیس جمهور تعطیل خواهد بود. شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر شش ارز معتبر بین المللی در پایان مبادلات روز جمعه با رشد 0.7 درصدی روبرو شده و به 89.20 واحد رسیده است. ولی ارزش دلار در هفته گذشته بیش از 1.4 درصد کاهش داشته است و بدترین عملکرد خود را در 3 هفته اخیر ثبت کرده است.

تازه ترین نظرسنجی مارکت واچ نشان می دهد که انتشار آمارهای تورم آمریکا موجب خواهد شد تا فدرال رزرو امسال 4 بار نرخ بهره را افزایش دهد.

موسسه اف سی استون نیز اعلام کرد: کاهش ارزش دلار آمریکا به همراه افزایش تورم موجب تقویت قیمت طلا در کوتاه مد ت شده است.

به نظر می رسد انتشار امارهای مثبت بخش مسکن آمریکا نتوانسته است تاثیر چندانی بر ارزش دلار و قیمت جهانی طلا داشته باشد. شاخص سهام در بازار آمریکا نیز در پایان مبادلات روز جمعه با افزایش نسبی روبرو شده است. شاخص سهام آمریکا پس از افت شدید هفته گذشته، در شش روز اخیر با افزایش همراه بوده است.

با آغاز سال جدید چینی تقاضای فلزات گرانبها در بازارهای آسیایی کاهش یافته و بازارها در چین، کره جنوبی، مالزی و ویتنام تعطیل است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد