اونس طلا2232.37
مظنه14,341,000
18 گرم3,310,600
ارزش سکه32,310,273
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

افتتاح اولین مرکز جامع تخصصی طراحی طلا و جواهر در کشور

سایت طلا: رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر ایران ضمن بیان اهداف تأسیس مرکز جامع تخصصی طلا و جواهر کشور، طراحی را سنگ بنای صنعت طلا و جواهر عنوان کرد.

"سیدحجت شفایی" در گفتگو با سایت طلا با اشاره به لزوم تغییر و تحول اساسی در صنعت طلا و جواهر کشور گفت: طبق نیازسنجی ها برای رشد و شکوفایی صنعت طلا و جواهر باید از طراحی شروع می کردیم و در این مسیر خلق ایده ها و تفکرات صنعت طلا و جواهر می بایست همسو باشد.

وی وجود یک مرکز جامع تخصصی طراحی طلا و جواهر در کشور با توجه به اینکه طراحی زیربنا و مغز متفکر هر صنعتی است را لازم و ضروری دانست و اضافه کرد: همکنون حدود 4هزار طراح طلا و جواهر از مبتدی گرفته تا متوسط و پیشرفته در کشور وجود دارند و لازم است که این طراحان ساماندهی شده و برای آنان هویت بخشی ایجاد شود.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر ضمن اعتراف به عدم ارتباط مناسب طراحان با بدنه صنعت و تولیدکنندگان اعلام کرد: در هیئت مدیره این اتحادیه به این نتیجه رسیدیم که همکنون نیاز صنعت ما مرکزی است که به ایده پردازی و طراحی و خلاقیت بپردازد و با همکاری شرکت شهرکهای صنعتی و دانشگاه فنی حرفه ای که زیرنظر وزارت علوم است اولین مرکز جامع تخصصی طراحی طلا و جواهر را امروز افتتاح کردیم.

شفایی ضمن بیان بررسی نقاط ضعف و قوت این طرح گفت: طبق هماهنگی های بعمل آمده در نشست سه جانبه بنا براین شد که حمایت نرم افزاری و مالی با شرکت شهرکهای صنعتی، آموزش و قراردادن مرکز آموزش با دانشگاه فنی حرفه ای و تدوین و برنامه ریزی درسی و آزمون آن توسط اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر صورت پذیرد.

وی درباره اهداف این مرکز نیز خاطرنشان کرد: ایجاد بستر وفضای لازم برای خلاقیت و نوآوری در زمینه طلا و جواهر، جذب استعدادهای این رشته و اشتغال به کار آنان بویژه جوانان جویای کار، دانش آموزان مقطع دبیرستان، هنرستان و دانشجویان، ساماندهی و رتبه بندی طراحان طلا و جواهر و هویت بخشی به آنان، ایجاد بستر لازم جهت ثبت مالکیت معنوی و تجاری و پیاده سازی طرحها برای ورود به بازاهای داخلی و خارجی از طریق سایتهای طراحی، استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در زمینه طراحی طلا و جواهر، همگی از هدفهای ایجاد این مرکز می باشد.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر با اظهار دارا بودن برنامه جامع این مرکز طراحی ادامه داد: ما بنا داریم با آموزش ها و سمینارها، و حضور در نمایشگاهها و المپیادهای داخلی و خارجی، برگزاری دوره های کوتاه مدت و بلند مدت و کارگاههای آموزشی وضع طراحان موجود را ساماندهی کنیم.

شفایی تعامل بین طراحان و تولیدکنندگان را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: نبوغ فکری طراحان ما در جایگاه خوبی است فقط باید مدیریت شود که در زمینه دیزاین و چیدمان هم آموزشهای ضروری را فرا گرفته شده، و در زمینه ساخت طلا هم برای نتیجه بهتر در طراحی دوره های لازم را یاد بگیرند.

وی ارائه مدرک معتبر توسط این مرکز را ارزشمند توصیف کرد که توسط سه مرکز اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان، شرکت شهرکهای صنعتی و دانشگاه فنی حرفه ای ارائه می گردد.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر افتتاحیه امروز این مرکز را بسیار خوب برشمرد و خاطرنشان کرد: در مراسم امروز که مورد استقبال قرار گرفت، مسئولینی از دانشگاه فنی حرفه ای، سازمان توسعه تجارت، اتاق بازرگانی، دانشگاه امیرکبیر، شرکت شهرکهای صنعتی، هیئت مدیره اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان شهرهای دیگر و همچنین تولید کنندگان و طراحان حضور داشتند.

شفایی ابراز امیدواری کرد بتوانیم برای صنعتی شدن طلا و جواهر در کشور گام برداریم و جایگاه هفت هزار ساله خود را با ارتقاء رتبه در میان هفت کشور صنعتی طلا و جواهر دنیا که ما هم در میان آن هستیم تثبیت کنیم.

وی در خاتمه از مسئولین دانشگاه فنی حرفه ای، مسئولین شرکت شهرکهای صنعتی ایران و تهران، اعضاء هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان، هنرمندان و سازندگان طلا و جواهر علی الخصوص طراحان و همگی اصحاب رسانه تقدیر و تشکر کرد.

گزارش تصویری آیین افتتاحیه مرکز جامع تخصصی طراحی طلا و جواهر ایران

لینک مناسب موبایل

لینک مناسب کامپیوتر

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد