اونس طلا2394.45
مظنه15,906,000
18 گرم3,671,900
ارزش سکه35,836,218
قدیم (بهار)40,000,000
جدید (امامی)43,100,000
نیم25,500,000
ربع15,500,000

21 پدیده عجیب وتوریستی روسیه!

اگر قصدسفر به خارج از کشور را دارید این گزارش تصویری را از دست ندهید

هتل آستوریا

آستوریا یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های روسیه است که در شهر سن‌پترزبورگ واقع شده. نقطه تمایز این بنا معماری آن است که به قرن 18 میلادی بازمی‌گردد. به گفته اهالی این منطقه، قدم زدن در این هتل مثل ورق زدن کتاب تاریخ معماری روسیه است

موزه «هرمیتاج»

هرمیتاج یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین موزه‌های جهان است و قدمت آن به سال 1754 میلادی بازمی‌گردد. بیش از 3 میلیون اقلام تاریخی در این موزه به معرض نمایش گذاشته‌شده است.

روز ملی «سابوتنیک»

در این روز تمامی شهروندان روسی به‌صورت خودجوش به خیابان‌ها می‌آیند و به نظافت شهری که در آن ساکن هستند می‌پردازند. سابوتنیک میراثی از انقلاب روسیه است که هنوز توسط مردم حفظ شده.

میدان قرمز مسکو

شاید جالب باشد که بدانید میدان قرمز هیچ ربطی به انقلاب کمونیستی روسیه ندارد. «قرمز» در زبان روسی قدیم مترادف زیبا بوده است!

قندیل‌های یخی مسکو

در زمستان بسیاری از پیاده‌روهای مسکو توسط شهرداری مسدود می‌شوند. شاید جالب باشد بدانید که این امر به خاطر جلوگیری از سقوط قندیل‌های یخی بزرگی که از شیروانی ساختمان‌های مسکو آویزان هستند، صورت می‌گیرد. این قندیل‌ها به‌اندازه‌ای بزرگ هستند که اگر روی سر کسی بیفتند، باعث مرگ می‌شوند.


متروی مسکو

اگر به مسکو رفتید، حتماً از متروی این شهر بازدید کنید. به اعتقاد خیلی‌ها مسکو زیباترین متروی جهان را دارد که قدمت آن به سال 1935 بازمی‌گردد.


مترو 2

مسکو یک خط متروی دیگر هم دارد که بانام مترو 2 شناخته می‌شود. این خط مترو در زمان جنگ جهانی ساخته‌شده و ایستگاه‌های آن را چندین پناهگاه نظامی تشکیل می‌دهند. بازدید از مترو مسکو را به شما توصیه می‌کنیم.

ترشی

روس‌ها تقریباً از هر چیزی ترشی درست می‌کنند. در خیابان‌های روسیه و در تمامی خانه‌های آن تنوع زیادی از ترشی‌های مختلف (خیار، چغندر، برگ درختان) را پیدا می‌کنید. روس‌ها حتی جسد رهبران سیاسی خود را به‌صورت موم نگه می‌دارند.(عکس زیر متعلق به جسد لنین است.)


نبض لنین‌گراد

در موزه سن‌پترزبورگ، پایین مجسمه مدافعان اسطوره‌ای لنین‌گراد تنها صدایی که به گوش می‌رسد صدای یک مترونوم است. صدای این مترونوم در جریان محاصره لنین‌گراد از رادیوی محلی پخش می‌شده است تا مردم بدانند که شهرشان هنوز سقوط نکرده و زندگی در آن جریان دارد.

رستوران دوقلوها

رستورانی در مسکو وجود دارد که تمامی کارکنان آن دو قلو هستند. در مسکو از هرکسی که سراغ این رستوران را بگیرید، آدرس آن را به شما می‌گوید.

رودخانه «ولگا»

ولگا طولانی‌ترین رودخانه اروپاست که 3690 کیلومتر طول و بیش از 200 انشعاب دارد که اگر طول همگی آن‌ها را جمع کنیم عددی حدود 357000 کیلومتر به دست می‌آید.



کلیسای سن دیمیتری

در شهر «اوگلیچ» که در 200 کیلومتری شمال مسکو قرار دارد، در حاشیه رودخانه «ولگا»، کلیسایی به رنگ‌های قرمز و سفید خودنمایی می‌کند که پیشینه آن به سال 1591 میلادی بازمی‌گردد.

رختکن

روس‌ها عاشق رختکن هستند و این امر در فرهنگشان ریشه دارد. اگر به مکانی عمومی مانند رستوران یا کافه بروید و از رختکن استفاده نکنید، این امر از نظر روس‌ها بسیار ناپسند به نظر می‌رسد.


جزیره «یتیگران»

جزیره یتیگران که در دریای برینگ قرار دارد، به خاطر وجود اجزای باقی‌مانده از پستانداران دریایی منقرض‌شده معروف است.


درخت قفل

در روسیه درخت‌هایی برای زوج‌های عاشق وجود دارد که به‌عنوان نماد پایداری عشق، قفلی به این درختان می‌زنند و کلید آن را در آب می‌اندازند.

ترافیک

ترافیک روسیه آن‌قدر شدید است که برخی از روس‌های ثروتمند آمبولانس‌های تقلبی می‌خرند تا از ترافیک فرار کنند.



کلیسای «سن باسیل»

گفته می‌شود «پستنیک یاکوولف» پس از ساخت کلیسای سن باسیل توسط «ایوان» تزار مخوف روسی کور می‌شود تا نتواند دیگر بنایی به عظمت این کلیسا بسازد.

دریاچه «بایکال»

بایکال دریاچه‌ای در جنوب سیبری است که به‌عنوان بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین جهان شناخته می‌شود.


خصومت سیاسی

رهبران سیاسی غربی (اوباما، مرکل، کامرون، اولاند، پوروشنکو و ...) حق ورود به فروشگاه‌ها را در فرودگاه‌های روسیه ندارند.

پل هوایی سن‌پترزبورگ

پل هوایی سن‌پترزبورگ یکی از وحشتناک‌ترین مسیرهای پیاده‌روی را دارد که ارتفاع آن به 439 متر می‌رسد.


سرما

روسیه خانه سردترین نقاط جهان است. در سیبری دمای 67.7 - درجه سانتی‌گراد ثبت شده است.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد