اونس طلا2207.56
مظنه14,216,000
18 گرم3,281,700
ارزش سکه32,028,648
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

نهاوندیان: تقاضای غیراقتصادی دنبال ملتهب کردن بازار ارز است

معاون اقتصادی رییس جمهور با بیان این که تقاضای غیر اقتصادی دنبال ملتهب کردن بازار ارز است گفت: باید اقدامات هوشمندانه ای کرد و تقاضای سفته بازانه مدیریت شود.

محمد نهاوندیان صبح امروز در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درباره نوسانات ارزی اخیر گفت: در برخی جاها گفته یا نوشته می شود که دولت خود بدنبال نرخ ارز است ولی این حرف تعجب آور است.

معاون رییس جمهوری تصریح کرد: اولویت دولت ایجاد ثبات اقتصادی است و هیچ کاری ریشه ای تر از کاهش تورم نیست.

وی افزود: در سال های قبل از 90 شاهد بودیم که تورم 20 درصد و بالاتر بود و اصرار بر نرخ ارز پایین باعث جهش ناگهانی بود.

نهاوندیان ادامه داد: هیچ کس نمی تواند انکار کند که این دولت هم تورم از بالای 40 درصد به کمتر از 10 درصد کاهش داد و هم رشد منفی اقتصادی را مثبت کرد.

وی اظهار داشت: این حرف که دولت خود بدنبال افزایش نرخ ارز است، حتما نادرست است. در نوسانات ارزی، خیلی مهم است که عامل این نوسانات از جنس اقتصادی است یا روانی و سیاسی است؟

نهاوندیان گفت: افزایش واردات برای افزایش تولید است اما این میزان آن قدر نبوده که به تراز تجاری کشور لطمه بزند زیرا مجموع تراز پرداخت های ما مثبت است و دلیل اقتصادی نیست.

نهاوندیان تاکید کرد: تفاضل تورم داخلی و خارجی بر اساس قانون باید بر نرخ ارز تاثیر بگذارد و جنس نوسانات اخیر بدلیل آن است که تقاضای غیر اقتصادی دنبال ملتهب کردن بازار بوده و هست و لذا باید اقدامات هوشمندانه ای کرد و تقاضای سفته بازانه مدیریت شود.

وی اعلام کرد: بانک مرکزی و وزارت نفت اعلام اوراق مشارکت ارزی خود را خواهند داشت و ما باید از فرصت موجود برای تجهیز منابع استفاده کنیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد