اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افت 11 درصدی قیمت نفت در سال 2018/ کاهش 9 درصدی در هفته گذشته

نفت خام آمریکا و نفت برنت، هر دو نسبت به بالاترین قیمت که در ماه ژانویه رقم خورد، بیش از 11 درصد کاهش یافت و نفت برنت به 62 دلار و نفت خام آمریکا به 59 دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش رویترز، قیمت نفت در روز جمعه، آخرین روز کاری بازارهای جهانی بیش از 3 درصد کاهش یافت و قیمت نفت آمریکا با نگرانی مجدد در مورد افزایش عرضه نفت، برای نخستین بار از ماه دسامبر به زیر 60 دلار در هر بشکه رسید.

نفت خام آمریکا و نفت برنت، هر دو نسبت به بالاترین قیمت که در ماه ژانویه رقم خورد، بیش از 11 درصد کاهش یافت. نفت برنت طی هفته گذشته 9 درصد و نفت خام آمریکا 10 درصد از ارزش خود را از دست دادند که شدیدترین کاهش هفتگی از ماه ژانویه 2016 به شمار می‌رود.

انتشار آمارهای قوی‌تر از انتظار در مورد عرضه نفت و همچنین افزایش غیرمنتظره انتقال نفت از خط لوله دریای شمال فورتیز که فعالیتش در ابتدای هفته گذشته متوقف شده بود، از عواملی بود که قیمت نفت را کاهش داد.

بحران در بازار بورس وال‌استریت نیز بر قیمت نفت فشار وارد کرد.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 2.02 دلار کاهش 62.79 دلار فروخته شد؛ این قیمت کمترین میزان از 13 دسامبر تاکنون به شمار می‌رود.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 1.59 دلار کاهش 59.20 دلار معامله شد.

جیم ریتربوش، تحلیلگر بازار گفت: «هرگز یک عامل، این چنین بازار را درهم نمی‌کوبد. چندین عوامل موثر بودند.»

بیکر هیوز، بزرگ‌ترین شرکت خدمات نفتی جهان اعلام کرد دکل‌های ساحلی آمریکا 26 دکل افزایش یافته و به 791 دکل رسیده است که بیشترین تعداد از آوریل 2015 و بزرگ‌ترین افزایش هفتگی در یک سال گذشته به شمار می‌رود.

بازار از ناحیه بازارهای ضعیف بورس نیز تحت فشار قرار گرفت. نفت رابطه معکوس با دلار دارد که ضعف بازارهای بورس آن را تقویت کرده است.

منابع تجاری نیز از افزایش سریع‌تر از انتظار حجم نفت انتقالی از خط لوله فورتیز خبر دادند.

گن مک‌گیلیان، تحلیلگر بازار گفت رسیدن این خط لوله به وضعیت کامل بهره‌برداری در آخر هفته، نگرانی در مورد فزونی عرضه را شدت داده است.

وی افزود: «دیدگاه بازگشت دوباره این خط لوله به فعالیت عادی، با انتشار آمار افزایش تولید نفت آمریکا همزمان شد و این دیدگاه را تقویت کرد که تولید نفت آمریکا می‌تواند تلاش اوپک برای کاهش عرضه را خنثی کند.»

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد