اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
109/110

قیمت طلا در بازارهای جهانی با افت بیشتری روبرو شد

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز پنجشنبه تحت تاثیر تقویت ارزش دلار آمریکا قرار گرفت و با کاهش روبرو شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، روند نزولی قیمت طلا در بازارهای جهانی در حالی امروز نیز ادامه یافته است که ارزش دلار آمریکا در پی گمانه زنی های مربوط به بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو، با افزایش بیشتری روبرو شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش به کمتر از 1315 دلار رسیده است. قیمت طلا روز چهارشنبه نیز به کمتر از 1311 دلار رسید که این پایین ترین قیمت از 10 ژانویه به شمار می رود.

افزایش بهره اوراق قرضه آمریکا موجب شده است تا شاخص سهام در بورس وال استریت در پایان مبادلات روز چهارشنبه نیز با کاهش روبرو شود.

این در شرایطی است که بورس آمریکا طی روزهای اخیر با افت شدیدی روبرو شده و زیان و ضرر سنگینی به سهامداران وارد شده است.

جان ویلیامز رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو در سخنانی تاکید کرد: بانک مرکزی آمریکا به طرح و برنامه خود برای افزایش تدریجی نرخ بهره پایبند خواهد بود، علی رغم آنکه آمارهای مثبت اقتصادی زیادی منتشر شده است.

وزارت کار آمریکا در تازه ترین گزارش خود از بهبود اوضاع بازار اشتغال و افزایش سطح دستمزدها خبر داده است. این مساله موجب افزایش انتظارات تورمی شده است.

چارلز ایوانز رئیس فدرال رزرو شیکاگو نیز تاکید کرد: اگر نرخ تورم آمریکا با افزایش روبرو نشود فدرال رزرو احتمالا افزایش نرخ بهره را تا اواسط 2018 به تاخیر خواهد انداخت.

ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی روز چهارشنبه با بیشترین افزایش در 3 ماه اخیر روبرو شده است و شاخص ارزش دلار به 90.28 واحد رسیده است. کاهش ارزش یورو تاثیر زیادی بر افزایش شاخص ارزش دلار داشته است.

ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.29 درصد کاهش به 826 تن رسیده است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد