اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
صرامی فروشان اعلام کرد:

تمدید قانون مالیات برارزش افزوده به تولید و اشتغال ضربه می زند

سایت طلا : نماینده مجلس نهم با بیان لزوم شفافیت توسط دولت در موضوع مالیات برارزش افزوده گفت: با تمدید این قانون توسط مجلس یک سال دیگر ناامیدی در بخش تولید و اشتغال، و فرار سرمایه ها در کشور باقی می ماند.

"محسن صرامی فروشان" در گفتگو با سایت طلا، ضمن ابراز تأسف از رأی مجلس به تمدید قانون مالیات برارزش افزوده در لایحه بودجه سال آتی گفت: چه اشکالی داشت در بودجه 97 لایحه ی تمدید قانون مالیات برارزش افزوده را تصویب نمی کردند و بلافاصله بعد از بودجه، لایحه اصلاح قانون که تقریبا آماده ی ارائه به صحن علنی است را وارد شور می شدند.

وی با بیان اهمیت جایگاه وزارت اقتصاد و دارایی برای توجه به مردم و اقتصاد مردم گفت: دولت در قسمت درآمدی مالیات برارزش افزوده بودجه سال97 زمان را به نفع خود خریداری کرد و مجلس قانون آزمایشی مالیات برارزش افزوده را که مجلس نهم تمدید کرده بود برای سوم تمدید کرد.

صرامی فروشان ادامه داد: این اطاله زمان در جهت پرکردن خزانه دولت و تأمین بودجه های جاری عمرانی خود است و دولت این قانون را آنقدر با سیاست پیش می برد که هم مجلس نهم و هم مجلس دهم را دور زد و مجلس نباید به این بخش از لایحه بودجه که کاملاً برخلاف سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری است رأی می دادند.

وی دغدغه مردم را نپرداختن مالیات ندانست و افزود: همانطور که دولت و سازمان امورمالیاتی می گوید که باید در پرداخت مالیات شفاف سازی شود، مردم متقابلاً از دولت می خواهند و حق قانونی آنان است که دولت نیز شفاف از آنان مالیات بگیرد.

نماینده مجلس نهم با بیان شفاف نبودن مجری در دریافت مالیات در کشور خاطرنشان کرد: دولت باید براساس قانون مالیات بگیرد، مگر مردم که برای جمهوری اسلامی جان خود را فدا کرده اند نمی خواهند مالیات بدهند، قانون و مجری شفاف نیست و نهایتاً کار به جایی رسیده است که با توهین به کسانی که در جایگاه تولید و بخش خصوصی هستند، دولت و مجلس توطئه ای را در پایان سال تدارک دیدند و در افکار عمومی قانون مالیات برارزش افزوده قدیمی را در ضربه به تولید تمدید کردند و این بسیار ناراحت کننده است.

صرامی فروشان با طرح این سوال که چرا دولت نمی خواهد درک کند که چند هزار شغل با تمدید این قانون از توسعه و ادامه کار جا می ماند تصریح کرد: کدام قسم جلاله را بخش تولید بخورد که دولت و سیاستمداران باور کنند که تمام رتبه ها و سرمایه های کشوری ما در پی اجرای نادرست قانون مالیات برارزش افزوده در اختیار ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس قرار می گیرد؟

وی با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون اقتصادی مجلس برای حل مشکل مالیات برارزش افزوده طلا و حضور سازمان امورمالیاتی و مرکز پژوهشهای مجلس در آن گفت: مگر در آن جلسه تفاهمنامه ای منعقد نشد که صندوق میکانیزه را برای شفاف سازی در صنف طلا به هر طریقی که دولت می تواند تجهیز کند تا این شبهه و تهمت از بخش خصوصی برداشته شده و نهایتاً دولت هم این مالیات را از اجرت بگیرد؟

این نماینده سابق مجلس ادامه داد: تفاوت لایحه ای که دولت روی آن پافشاری می کند و بخش خصوصی زیر بار آن نمی رود هر گرم چندهزار تومان در چرخه و زنجیره به تولید و به حضور ما در صحنه های بین المللی ضربه کاری میزند و از اشتغال ما کم می کند.

صرامی فروشان پیامد این لایحه را کاهش میزان توسعه و سرمایه گذاری و ناامیدی در بخش تولید برشمرد و افزود: با این لایحه یک سال دیگر کشور ما معطل این قانون می ماند و در این یکسال فرار سرمایه ها اتفاق می افتد و این داغ هایی است که باید مجلس و دولت درک می کرند و نکرند و آنان دفع الوقت کرده و این قانون را تمدید کردند.

وی با بیان نبود انگیزه برای دولت جهت پیگیری اصلاح لایحه ارزش افزوده پس از تمدید این قانون در بودجه تأکید کرد: مطمئناً دولت کار اصلاح قانون مالیات برارزش افزوده را تا پایان سال 97 به تعویق می اندازد، و ای کاش یک بخشی از افراد در داخل مجلس و دولت متوجه پیامد این کار بودند.

این فعال صنفی با مهم دانستن جایگاه مردم در کشور و بخش تولید گفت: مشکل اینجاست که ما حواسمان به مردم نیست، و ای کاش یکبار برای همیشه یک سیستمی قدر این مردم که در دنیا بی نظیرند را می دانست و بنده قسم می خورم و با استدلال علمی ثابت می کنم اگر دولت قانون مالیاتی را شفاف کند و براساس آن مالیات بگیرد، بیشتر از دو برابر پول در خزانه کسب می کند.

صرامی با اعتراف به عدم اعتماد بین دولت و مردم و یا سازمان امورمالیاتی و مؤدیان تصریح کرد: من اعتقاد دارم اصناف و اتحادیه های مختلف با اعتمادی که به جمهوری اسلامی دارند معتقدند همه چیز در فضای آرامش صورت می گیرد، بنده شاهد بودم جلسات متعددی با دولت و نمایندگان مجلس داشتند ولی چرا این قانون تمدید شد و مجلس تن به تصویب آن داد جای بسی سوال و ناراحتی دارد که کام تولید را تلخ نمود.

وی در استدلالی منطقی از دولتمردان و سیاستمداران و مجلسی ها درخواست کرد؛ حالا که قانع نمی شوید که این قانون برضد تولید عمل می کند، بیایید در رسانه های گروهی ثابت کنید که تمدید این قانون و ماندگاری آن می تواند به تولید و توسعه و خروج از رکود تورمی کمک کند، مردم که نتوانستند سیاستمداران و مدیران را قانع کنند، مدیران براساس تفکرات امام، براساس تفکران اساسی جمهوری اسلامی مردم را به طور شفاف متقاعد کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد