اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تکلیف حذف یارانه های مردم در سال ۹۷ چیست؟

از زمانی که موضوع حذف یارانه حدود ۳۰میلیون یارانه بگیر مطرح شد ، جدی‌ترین دغدغه یارانه بگیران ، این سوال شد که آیا یارانه ها در سال آینده حذف می شود؟

از زمانی که موضوع حذف یارانه حدود 30میلیون یارانه بگیر مطرح شد ، جدی‌ترین دغدغه یارانه بگیران به این سوال بدل شد که آیا یارانه ها در سال آینده حذف می شود؟

سوالی که پاسخ آن را ، دو سخنگو داده اند . بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت .

نخست پاسخ سخنگوی دولت به موضوع قطع یارانه ها

نوبخت : پرداخت یارانه‌ نقدی در سال ۹۷ تغییری نمی‌کند

1- براساس تبصره ۱۴ منابعی که برای پرداخت یارانه های نقدی در نظر گرفته شده بود، حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان بود که کمیسیون تلفیق ۷ هزار میلیارد تومان به این رقم افزود، تا اگر در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و حذف یارانه خانوارهای پر درآمد دولت دچار مشکل شد منابع لازم را در اختیار داشته باشد تا بتواند به این وضعیت پرداختی ادامه دهد.

2- در سال ۹۶ نیز دولت اجازه داشت که یارانه ۲۴ میلیون نفر را قطع کند، اما واقعیت موضوع این است که اگر فرمول نداشته باشیم و بخواهیم بدون روش جیب ۸۰ میلیون نفر را بگردیم و مشاهده کنیم که چه شخصی پول دارد و چه شخصی پول ندارد با سیاست دولت مغایر است.

3- اگر مشخصا بدانیم که به چه کسانی باید یارانه پرداخت کنیم این یارانه پرداخت می شود اما اینکه فقط گفته شود که افراد پردرآمد بدون ساز و کار حذف شوند عملیاتی نیست، به همین دلیل سال آینده پرداخت یارانه ها متفاوت از استمرار سال جاری نیست و تا کنون مجلس ساز و کار مورد نظر برای حذف دهک های پردرآمد را ارائه نکرده است.

حالا پاسخ سخنگوی هیئت رئیسه مجلس را در این باره بخوانید .

بهروز نعمتی : خیالتان راحت، سال آینده یارانه کسی قطع نمی شود!
نعمتی : به هر حال باید برخی شناسایی ها انجام شود، بانک اطلاعاتی مشخصی وجود داشته باشد تا بتوان هدفمندی یارانه ها را انجام داد لذا نمی‌توان با شرایط فعلی ممر درآمدی یک عده را قطع کرد، ممکن است ۴۵ هزار تومان برای من نماینده عددی نباشد اما برای مردم مستضعف و آسیب پذیر قابل اعتناء بوده لذا منبع میزان پرداخت یارانه نقدی به 30 هزار میلیارد تومان افزایش یافت .


نتیجه چه شد؟ بالاخره سال آینده نیز مثل امسال یارانه خواهید گرفت؟
مطابق آنچه مشاهده می کنید و تا لحظه تنظیم این گزارش ، خبرها حاکی از عدم تغییر در روند پرداخت یارانه ها در سال آینده است . اما دو نکته را از خاطر نبرید :

الف: حذف بخشی از یارانه بگیران که دولت به آنها یارانه می پردازد و نیازی به یارانه ندارند، قعطی است . و به قول قدیمی ها سوخت و سوز ندارد ، هر چند ممکن است دیر و زود داشته باشد .

ب: مسئولان دو قول تا کنون داده اند : یکی اینکه یارانه نیازمندان (مددجویان کمیته امداد ، بهزیستی و ...) به هیچ وجه قطع نخواهد شد و اگر جزء دهک های پایین هستید، (به شرط عملکرد صحیح مجریان) از قطع یارانه تان نگرانی نداشته باشید . و قول دوم اینکه تا ساز و کار مناسبی برای حذف یارانه پیدا نکنند وارد عمل نخواهند شد .

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد