اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

کارمند گوگل بوده‌اید؟ پول شما آماده است!

جذب سرمایه‌گذار و دریافت کمک‌هزینه برای افرادی که زمانی در شرکت گوگل مشغول به کار بوده‌اند، امری عادی شده است. به گفته شرکت‌های سرمایه‌گذاری‌ خطرپذیر، اینکه افرادی از گوگل کسب‌وکاری تازه را راه‌اندازی کنند -حتی اگر درآمدزا نباشند- بزرگ‌ترین و مهم‌ترین عامل کاهش ریسک برای سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید.

به گزارش سایت طلا به نقل از تجارت نیوز، به تازگی گروهی دیگر از کارمندان سابق گوگل برای دنبال کردن رویای راه‌اندازی کسب‌وکارهایشان، از سوی شرکت‌های خصوصی تامین مالی شدند.

به نظر می‌رسد، جذب سرمایه‌گذار و دریافت کمک‌هزینه برای افرادی که زمانی در شرکت گوگل مشغول به کار بوده‌اند، امری عادی شده است. Angel و VCs (از شرکت‌های سرمایه‌گذاری‌ خصوصی و ریسک‌پذیر) معتقدند، دلایل اصلی اعتماد سرمایه‌گذارها به کارمندان سابق گوگل به شرح زیر است:

۱- گوگل در وهله‌ اول، افراد باهوش و متمرکز را برای شروع همکاری استخدام می‌کند.

۲- از آنجا که گوگل تقریبا برای این افراد همه کار کرده است؛ حالا این گروه از افراد اغلب در جایگاهی که به دنبالش بوده‌اند، متخصص شده‌اند.

۳- آنها تا کنون ارتباطات گسترده و خوبی با سایرین، مخصوصا با دیگر اعضای گوگل، پیدا کرده‌اند.

۴- به احتمال زیاد شبکه داخلی گوگل، قبلا این ایده‎ها را مورد بررسی قرار داده است.

۵- آنها دیگر یاد گرفته‌اند که چطور به سرعت، یک گروه با کارایی و راندمان بالا تشکیل بدهند، چون گوگل چنین مسائلی را به افرادش آموزش می‌دهد.

۶- جذب سرمایه‌های بعدی آسان‌تر خواهد بود، چرا که این تیم در شرکت گوگل بوده‌اند.

بدین ترتیب متوجه می‌شویم که چرا گروه‌های غیررسمی همچون فرشته‌های پیشرو (Leading Angels) و شرکت‌های سرمایه‌گذاری‌ خطرپذیر (venture capital firms) به صورت منطقی قدم بعدی را برمی‌دارند و به سادگی هر گروهی از گوگل را بابت هر ایده و کاری که دارند مورد حمایت مالی قرار می‌دهند.

لازم نیست این تیم‌ها محصولی داشته باشند، باب میل بازار یا درآمدزا باشند، یا حتی درباره آنچه که گروهشان انجام می‌دهد ایده‌ مشخصی داشته باشند، فقط کافی است که قبلا در شرکت گوگل کار کرده باشند.

یکی از این شرکت‌های سرمایه‌گذاری ناشناس در گفتگویی با techmockery گفته است: ما اصلا قصد نداریم هیچ‌گونه اعلامیه رسمی داشته باشیم، و اتفاقا می‌خواهیم موضوع را بی‌ سرو‌صدا و مخفی نگه‌ داریم در مورد این استراژی بسیار ساده‌مان اعتراف نکنیم. اما حقیقت این است که اطلاعات پشتوانه‌ این رویکرد است. تیم جدید تنها به واسطه‌ اینکه از عوامل گوگل بوده است، شانس بیشتری برای موفقیت دارد.

درست است که موفقیتِ گذشته، زمان‌سنجی بازار، مهارت‌های گروهی، هر کدام نقش کوچکی را ایفا کرده‌اند، اما اینکه این افراد از گوگل آمده باشند، همچنان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین عامل کاهش ریسک برای سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید. آمارها نشان می‌دهد که استفاده از تنها همین یک فاکتور و حذف بقیه‌ عوامل منجر به بهترین نتیجه می‌شود.

حتی اگر این تیم از مقدار مورد انتظار هم بیشتر پول بخواهد، یا بخواهد دوباره روی محصولی کار کند و حتی روشی کاملا جدید و متفاوت را پیش بگیرد؛ بخش تامین‌مالی باز هم به توافق رسیده و یک‌بار دیگر به آنها بودجه خواهد داد. چرا‌که این افراد از گوگل آمده‌اند و این موضوع ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهد.

برای برخی از این شرکت‌های سرمایه‌گذاری فرقی نمی‌کند، آنها پولشان را به پای هر تیمی می‌ریزند که صرفا از گوگل آمده باشد.

حالا کاملا به نظر منطقی می‌رسد و انتظار می‌رود که کارمندان اسبق بیشتری از گوگل را ببینیم که بابت هر ایده و کاری بودجه می‌گیرند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد