اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چرا واریز موبایلی پول با شیوه «USSD» متوقف می‌شود؟

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفت: برای حفظ و صیانت از اطلاعات مردم، نقل و انتقالات موبایلی امن سازی می شود.

ناصر حکیمی درباره علت بسته شدن نقل و انتقال پول از طریق کدهای دستوری (USSD) یا روشهای ستاره، مربع و خدماتی از این دست از طرف بانک مرکزی از 15 بهمن گفت: در بخشنامه بانک مرکزی صحبت از بسته شدن این کدها نیست بلکه بحث بر سر ایمن سازی است.

وی افزود: از زمانی که اطلاعات را وارد می کنید، احتمال اینکه افرادی که دسترسی به سامانه دارند بتوانند از طریق پین، ­اطلاعات خام مشترک مثل رمز و اطلاعات کارت او را ببیند وجود دارد یعنی زمانی که تراکنشی انجام می شود، رمز و شماره اطلاعات کارت که وارد می شود در دسترس افرادی که به سامانه دسترسی دارند قرار می گیرد بنابراین احتمال هک شدن کارت و سرقت داده های شخصی وجود دارد که این، بسیار خطرناک است.

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی با بیان اینکه از ابتدا، تراکنش را به 200 هزار تومان محدود کردیم چون می دانستیم مسیر کدهای دستوری خطرناک است افزود: چون تقاضا زیاد بود و مسیر جایگزینی وجود ­نداشت تا مردم از طریق موبایل خرید و شارژ دریافت کنند این مسیرها فعال باقی ماندند ولی خوشبختانه در ­­2 سال اخیر زیرساختهای مخابراتی امن در کشور ایجاد شد.

حکیمی تصریح کرد: در طول یک سال و نیم گذشته برای امن سازی این مسیرها اقدام و تاکید کردیم تا رمز نگاری مبدا تا مقصد در 2 فاز انجام شود یعنی اینکه انتقال باید از سرویس های قدیمی و کدهای دستوری به مسیرهای جدید و اپلیکیشن هایی که روی گوشی نصب می شود صورت گیرد.

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی تصریح کرد: وظیفه بانک مرکزی و نظام پولی، ایمن سازی، صیانت و پشتیبانی از اطلاعات مردم است به همین دلیل طبق برنامه حرکت به سمت مسیرهای امن تر را در نظر گرفته ایم.

وی با اشاره به اینکه در بخشنامه بانک مرکزی صحبت از امن سازی بوده نه بسته شدن مسیرها گفت: باید تراکنش های خاصی طبق برنامه از مسیر امن صورت گیرد، روشهای متعددی برای امن سازی وجود دارد که یکی از این روشها استفاده از اپلیکیشن های پرداخت است و روش دوم این است که خود اپراتورها مسیرها را امن کنند.

حکیمی­ با بیان اینکه­ همه­ تلاش ما این است که مشکلی در مبادلات روزمره مردم صورت نگیرد تاکید کرد: ما راجع به­ شکل سرویس صحبت نمی کنیم چراکه اگر در مسیرها از مبدا تا مقصد رمز نگاری انجام شود، آن سرویس قابل استفاده است.

معاون فناوریهای نوین بانک مرکزی تصریح کرد: در ­حال حاضر هر ایرانی هر 2 روز یک بار کارت استفاده می کند یعنی سالی 180-170 بار از کارت استفاده می کند و حجم استفاده از کارت ها 3 برابر تولید ناخالص ملی است و اطمینان آن در سطح بالایی است.

وی افزود: حرکت بانک مرکزی به سمت امن سازی هرچه بیشتر ساختارهاست و ما به هیچ عنوان نمی توانیم ادامه استفاده از بسته هایی که احتمال ایجاد خلل در داخل آن وجود دارد را تجویز کنیم.

حکیمی­­ در پایان با اشاره به اقدامات بعدی بانک مرکزی گفت: در سالهای بعد، بحث تغییر فناوری خود کارتهای بانکی و پرداختی موبایلی امن را در دستور کار داریم که به تدریج اجرایی می شود.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد