اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
53/54

تحلیل کیتکو نیوز از روند نوسانات قیمت طلا در هفته آینده

سایت طلا : تازه ترین تحلیل کیتکو نشان می دهد که قیمت طلا احتمالا در روزهای آینده با افزایش نسبی روبرو خواهد شد، هر چند در ابتدا ممکن است اندکی تثبیت شود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، قیمت جهانی طلا در هفته گذشته برای ششمین بار در 7 هفته اخیر با افزایش 1.3 درصدی روبرو شده و نزدیک به بالاترین سطح خود در یک سال و نیم اخیر تثبیت شده است.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا از اواسط دسامبر تاکنون 9 درصد رشد داشته است. قیمت هر اونس نقره نیز طی هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن با رشد 3 درصدی روبرو شده است. قیمت نقره نیز نسبت به اواسط دسامبر با رشد 13 در صدی مواجه شده است.

هفته آینده قرار است اتفاقات اقتصادی مهمی رخ دهد. نخستین نشست فدرال رزرو آمریکا در سال 2018 میلادی برگزار خواهد شد. این آخرین نشست فدرال رزرو است که جانت یلن به عنوان رئیس در آن شرکت خواهد کرد. جرومی پاول از اول فوریه رسما ریاست فدرال رزرو را بر عهده خواهد گرفت. آمارهای اشتغال ژانویه نیز قرار است طی روزهای آینده منتشر شود.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا قرار خواهد داشت. بازار جهانی ارز هنوز در حال هضم کردن اظهارات اخیر وزیر دارایی آمریکا است که آشکارا از کاهش ارزش دلار حمایت کرده است. البته اظهارات بعدی دونالد ترامپ در حمایت از تقویت ارزش دلار این گمانه زنی را تقویت کرده است که دولت آمریکا هیچ سیاست رسمی درباره دلار ندارد.

به اعتقاد برخی تحلیلگران، اگر آمریکا در نهایت می خواهد یک اقتصاد بسیار قدرتمند داشته باشد، مجبور است ارزش دلار را پایین نگه دارد تا صادرات رشد کند. شاید دولت آمریکا عمدا سعی کند تا ارزش دلار در برابر سایر ارزهای معتبر بین المللی را کاهش دهد. این عدم شفافیت درباره سیاست دولت ترامپ در قبال ارزش دلار می تواند در نهایت به نفع قیمت طلا باشد.

برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند که قیمت طلا در آغاز یک مسیر طولانی رشد و روند صعودی قرار دارد و قیمت این فلز گرانبها تا پایان امسال به بیش از 1400 دلار خواهد رسید.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، قیمت طلا در روزهای نخست هفته آینده ابتدا تثبیت خواهد شد و ممکن است با کاهش اندکی روبرو شود ولی در روزهای بعد قیمت طلا با افزایش روبرو خواهد شد.

سطح حمایتی قیمت طلا در روزهای آینده ابتدا 1340 و سپس 1325 دلار خواهد بود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد