اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
معبودی نژاد اعلام کرد:

حذف مالیات برارزش افزوده از اصل طلا موجب رشد صادرات مصنوعات طلا می شود

سایت طلا: رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد با اشاره به روند اصلاح قانون مالیات برارزش افزوده در صنف طلا گفت: حذف مالیات برارزش افزوده در این صنف به تولید، اشتغال، صارات و ارزآوری کشور کمک می کند.

باقر معبودی نژاد با بیان اینکه دریافت مالیات برارزش افزوده در بخشهای صنف طلا یک مالیات مضاعف است در گفتگو با سایت طلا اعلام کرد: اصلاح قانون مالیات برارزش افزوده صادرات مصنوعات طلا را برای کشور به ارمغان خواهد آورد، و سبب خواهد شد تا در بازارهای جهانی حضور بهم رسانده و با دیگر کشورهای پیشرفته در این صنعت رقابت کنیم.

وی در مورد اصلاح این قانون گفت: لایحه ای را که دولت به مجلس ارائه نموده اصلاح مالیات برارزش افزوده برپایه سه درصد است که به عقیده تمام کارشناسان 3درصد باز هم اشتباه است دوباره تکرار می شود. برای طلا فقط از اجرت و خدمات باید ارزش افزوده گرفته شود نه از اصل طلا.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد با تشریح زنجیره تولید تا مصرف در این صنف تصریح کرد: امروز تولیدکننده ای که شمش طلا را به مصنوع طلا تبدیل می کند، در قبال خدماتی که انجام می دهد مالیاتش را به دولت پرداخت می کند و در همین حال سازنده این مالیات را از زنجیره بعدی یعنی بنکدار وصول می کند. بنکدار نیز این مالیات را از خرده فروش می گیرد و خرده فروش نیز از مصرف کننده مالیات برارزش افزوده را باید دریافت کند.

معبودی نژاد ادامه داد: در این چرخه مصرف کننده باید مالیات را به خرده فروش، خرده فروش به بنکدار، بنکدار به تولیدکننده و تولید کننده به دولت پرداخت کند. اما اداره دارایی همکنون متأسفانه از تمامی این گروه ها مالیات برارزش افزوده دریافت می کند و این یک مالیات مضاعف و درآمدی مضاف برای دولت است.

وی دریافت مالیات با روند فعلی را خلاف قانون برشمرد و خاطرنشان کرد: مالیات برارزش افزوده در کشورمان با بدون کارشناسی و با سرعت زمانی که تصویب شد بلافاصله اجرا گردید، و در آن نه قانونگذار و نه مجری اصلاً آموزش لازم را ندیدند، و این قانون مشکلاتی را برای صنف طلا و جواهر بوجود آورد.

این فعال صنفی تعطیلی مراکز تولید، بنکداران و مراکز توزیع را در پی اجرای غلط مالیات برارزش افزوده یک فاجعه خواند و گفت: همکنون ما در کشورمان به تولید و اشتغال نیاز داریم و دقیقاً مالیات برارزش افزوده برعکس جواب داده. کارگاهها تعطیل شدند، مراکز فروش نیز تعطیل شدند و عده زیادی بیکار شده و متأسقانه صادرات ما به صفر رسیده است.

وی یاد آور شد: مالیات 9درصدی ارزش افزوده برای ورود شمش طلا نیز به کشور باعث شده تا 9درصد به هزینه های تولید مصنوعات طلا افزوده شود، و این امر موجب بالارفتن هزینه های تولید و عدم توانایی برای رقابت با کارهای خارجی شده و در نتیجه طلای خارجی با اجرت کمتر و کارهای ایرانی با قیمت بالاتر وارد بازارهای داخلی و جهانی می گردد. در نتیجه استقبال از کارهای داخلی رفته رفته کم تر می شود و این موضوع بیکاری و تعطیلی واحدهای این صنف را به دنبال دارد.

معبودی نژاد از مجلس درخواست کرد تا در اصلاح نهایی این قانون، مالیات را از اصل طلا حذف کنند، چرا که طلا یک سرمایه است و به چرخه تولید باز می گردد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد در مورد برگزاری جلسات متعدد با مسئولین و نمایندگان مجلس گفت: ایشان قبل از اینکه در جریان روند کاری این صنف قرار بگیرند، شاید مخالفتهایی انجام می دادند، ولی در حال حاضر اشراف کامل نسبت به موضوع مالیات برارزش افزوده دارند و آنها هم موافق هستند که این قانون باید فقط از خدمات و اجرت گرفته شود.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک بتوانیم با کشورهایی که در صنعت طلا رونق خوبی داشته اند رقابت کنیم و بازارهایی را که در عرصه جهانی از دست داده ایم با حضور خود و صادرات مصنوعات طلا به کسب وکار این صنف و صنعت رونق بدهیم.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد