اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
کیتکو نیوز بررسی کرد: 9596

بانک های مرکزی بزرگ جهان درباره بیت کوین چه می گویند؟

سایت طلا : در حالی که به رسمیت شناختن بیت کوین در سراسر جهان رو به افزایش است، ولی بانک های مرکزی بزرگ دیدگاه های متفاوتی درباره این ارز دیجیتال دارند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در جریان نشست دسامبر در پاسخ به سئوالی درباره بیت کوین گفت: این ارز دیجیتال یک دارایی به شدت سفته بازانه است و یک ابزار مالی قانونی به شمار نمی رود. بیت کوین نقش بسیار ناچیزی در سیستم پرداخت ها دارد و یک دارایی باثبات برای حفظ ارزش به شمار نمی رود.

وی در ادامه تصریح کرد: فدرال رزرو در واقع هیچ نقش قانونی و نظارتی در ارتباط با بیت کوین ایفا نمی کند و وظیفه اصلی فدرال رزرو نظارت و مقابله با فعالیت های غیرقانونی مثل پولشویی است.

جرومی پاول که قرار است از فوریه رئیس جدید فدرال رزرو شود نیز درباره بیت کوین گفته است: این ارز دیجیتال فعلا مساله جدی به شمار نمی رود چرا که هنوز چندان بزرگ و مهم نشده است. ریسک های مالی ناشی از ارزهای دیجیتال علیه بازارهای مالی جهان به شدت محدود و ناچیز است.

ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا نیز در ماه اکتبر گفت: ارزهای دیجیتال هنوز به بلوغ کافی نرسیده اند تا بانک مرکزی اروپا بخواهد آن را قانونمند کند. مثل هر چیز جدیدی، مردم انتظارات و نااطمینانی های زیادی دارند. ابزارهایی مثل بیت کوین ریسک ها و منافعی دارند که باید به دقت ارزیابی شود.

استفان پولوز رئیس بانک مرکزی کانادا نیز در ماه دسامبر درباره بیت کوین گفت: خرید ارزهای دیجیتال بیشتر یک قمار است تا سرمایه گذاری. در حالی که ارزش واقعی بیت کوین مشخص نیست، به نظر می رسد خرید این ارزها به معنای خرید ریسک باشد. توصیه من به کسانی که قصد خرید بیت کوین را دارند این است که بررسی کنند دقیقا چه چیزی را و با چه ارزشی خریداری می کنند.

فیلیپ لوو رئیس بانک مرکزی استرالیا نیز درباره بیت کوین گفت: این ارز دیجیتال برای پرداخت های روزمره استفاده نمی شود و بعید است که چنین چیزی به زودی محقق شود. نوسانات شدید قیمت بیت کوین یک نگرانی بزرگ و مهم است. بیت کوین بیشتر از سوی کسانی مورد استقبال قرار می گیرد که خواستار انجام معاملات در بازار سیاه و اقتصاد غیرقانونی هستند.

هاروهیکو کرودا رئیس بانک مرکزی ژاپن نیز در سخنانی تاکید کرد: قیمت بیت کوین به شدت غیرعادی است. این جایگاه من نیست که بخواهم درباره وجود حباب در قیمت بیت کوین اظهار نظر کنم ولی با بررسی نمودارها به خوبی می بینید که جهش های قیمتی به شدت غیرعادی است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد