اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
87/88

ادامه روند صعودی قیمت طلا برای چهارمین هفته متوالی

سایت طلا : قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز جمعه نزدیک به بالاترین سطح خود در 3 ماه و نیم اخیر تثبیت شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، قیمت طلا در حال ثبت روند صعودی خود برای چهارمین هفته متوالی است و در آغاز مبادلات امروز همچنان نزدیک به بالاترین سطح خود در 3 ماه و نیم اخیر است.

بر اساس این گزارش سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین هستند. به نظر می رسد انتشار آمارهای اشتغال و بیکاری آمریکا در ماه دسامبر می تواند تاثیر زیادی بر روند قیمت جهانی طلا و ارزش دلار داشته باشد.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز با 0.1 درصد کاهش به 1321 دلار رسیده است. قیمت طلا روز پنجشنبه به بیش از 1325 دلار رسید که این بالاترین رکورد از 15 سپتامبر بوده است. کاهش ارزش دلار آمریکا مهمترین عامل افزایش قیمت جهانی طلا بوده است.

قیمت طلا در هفته جاری تاکنون 1.5 درصد رشد داشته است. شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی طی هفته جاری بیش از 0.3 درصد کاهش داشته و به 91.75 واحد رسیده است. این پایین ترین ارزش دلار در 3 ماه اخیر به شمار می رود.

رونالد لیونگ تحلیلگر ارشد بازار طلا از هنگ کنگ در این باره گفت: با عبور قیمت جهانی طلا از سطح روانی و مقاومتی 1300 دلار، به نظر می رسد طلا برای دستیابی به رکوردهای جدید تلاش زیادی را آغاز کرده است.

وی در ادامه افزود: دلار می تواند نقش مهم و کلیدی را برای تعیین نوسانات قیمت طلا ایفا کند. بازارهای بین المللی منتظر روشن شدن سیاست های پولی و نرخ بهره آمریکا است. اجرای اصلاحات مالیاتی در آمریکا نیز می تواند تاثیر زیادی بر روند قیمت طلا و ارزش دلار داشته باشد.

تازه ترین آمارهای موسسه ای دی پی نشان می دهد که بخش خصوصی آمریکا در ماه دسامبر 250 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. این بیشترین رشد اشتغالزایی آمریکا از ماه مارس به شمار می رود.

وزارت کار آمریکا قرار است امروز آمارهای اشتغال و نرخ بیکاری دسامبر را اعلام کند. پیش بینی می شود اقتصاد آمریکا در ماه دسامبر 190 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده باشد.

انتشار آمارهای ضعیف و ناامید کننده اقتصادی می تواند روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده را کندتر و آرام تر نماید و این مساله در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد