اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
81//82

قیمت طلا پس از انتشار مذاکرات فدرال رزرو آمریکا کاهش یافت

سایت طلا : قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز پنجشنبه تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا با کاهش نسبی روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی سی ان بی سی، قیمت طلا که روز چهارشنبه به بالاترین سطح خود از 15 سپتامبر رسیده بود، امروز پنجشنبه تحت تاثیر افزایش ارزش دلار با کاهش همراه شده است.

بر اساس این گزارش ارزش دلار آمریکا که پیش از این به پایین ترین سطح خود در 3 ماه اخیر رسیده بود، با افزایش مواجه شده است. گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده موجب تقویت ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی طلا شده است.

قیمت هر اونس طلا با 0.3 درصد کاهش به کمتر از 1308 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته تا 1321 دلار نیز افزایش یافت که این بالاترین رقم در 3 ماه و نیم اخیر بوده است.

انتشار متن مذاکرات نشست دسامبر فدرال رزرو گمانه زنی ها درباره افزایش نرخ بهره آمریکا در ماه های آینده را بیشتر کرده و این مساله موجب تقویت ارزش دلار شده است.

البته متن مذاکرات فدرال رزرو نشان می دهد که اختلاف نظرهایی بین سیاستگذاران پولی آمریکا درباره نرخ بهره وجود داشته است. برخی سیاستگذاران نیز بر سر تاثیرات اجرای قانون جدید مالیاتی بر رشد و رونق اقتصادی آمریکا اختلاف نظر داشته اند.

باب هابرکورن تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه آر جی او فیوچرز تاکید کرد: افزایش رشد اقتصادی و هزینه های مصرفی در آمریکا طی ماه های آینده، احتمال افزایش نرخ بهره را بالاتر برده و این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد می کند.

شاخص ارزش دلار نیز با 0.1 درصد افزایش به بیش از 92.24 واحد رسیده است.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز به بالاترین سطح خود در 10 سال اخیر رسیده است. انتشار آمارهای امیدوار کننده اقتصادی در آلمان و آمریکا تاثیر زیادی بر بهبود شاخص سهام داشته است.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین در روزهای آینده به خصوص آمارهای اشتغال و نرخ بیکاری آمریکا در ماه دسامبر تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.

از سوی دیگر تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع کره شمالی و خاورمیانه نیز می تواند عامل مهمی برای تعیین قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی باشد. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز تاثیر زیادی بر قیمت این فلز گرانبها خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد