اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
موسسه جی اف ام اس خبر داد: 77.78

واردات طلای هند در سال 2017 با رشد 67 درصدی روبرو شد

سایت طلا : موسسه تحقیقاتی و مشاوره ای جی اف ام اس از رشد فزاینده واردات طلای هند در سال 2017 میلادی خبر داده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، موسسه تحقیقاتی جی اف ام اس در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: واردات طلای هند در سال 2017 با 67 درصد رشد به بیش از 855 تن رسیده است.

بر اساس این گزارش رشد تقاضای خرده فروشی در بخش طلا و جواهرات عامل اصلی افزایش چشمگیر واردات طلای هند در سال 2017 میلادی بوده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، افزایش تقاضا و واردات طلا در هند که دومین مصرف کننده بزرگ طلای جهان پس از چین به شمار می رود، می تواند موجب تقویت قیمت جهانی این فلز گرانبها شود.

قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر توانسته است سطح مقاومتی 1300 دلاری را بشکند و به بالاترین سطح خود در 3 ماه اخیر برسد.

بر اساس اعلام موسسه جی اف ام اس قیمت جهانی طلا در سال 2017 میلادی با رشد 13 درصدی روبرو شده و این بهترین عملکرد قیمت طلا از سال 2010 میلادی به شمار می رود.

یک تحلیلگر ارشد موسسه جی اف ام اس تاکید کرد: تقاضای جواهرات طلا در هند پس از کاهش نسبی در سه ماه پایانی 2016 میلادی، در شش ماه نخست 2017 با افزایش روبرو شده و این مساله عامل مهمی برای رشد واردات طلای هند بوده است.

دولت هند در ماه های اخیر سیاست های جدیدی را برای مقابله با فساد مالی، فرار مالیاتی و تامین مالی گروه های تروریستی آغاز کرده و این مساله موجب شده است تا پول و سرمایه زیادی به بازار طلا وارد شود.

تقاضای طلا در بازار هند ارتباط مستقیمی با فصل برداشت محصولات کشاورزی دارد. بهبود وضعیت بخش کشاورزی و افزایش درآمد کشاورزان تاثیر مهمی بر رشد تقاضای طلا داشته است.

تقاضای بخش روستایی دو سوم تقاضای کل طلا در هند را تشکیل می دهد. اواسط دسامبر قیمت طلا تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا کاهش یافت و به پایین ترین سطح خود در 5 ماه اخیر رسید. این مساله موجب شد تا واردات طلای هند در ماه دسامبر با رشد شتابانی روبرو شود.

واردات طلای هند در ماه دسامبر به بیش از 70 تن رسیده که این رقم نسبت به دسامبر 2016 بیش از 40 درصد رشد داشته است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد