اونس طلا2192.93
مظنه14,191,000
18 گرم3,276,000
ارزش سکه31,972,323
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

نفت در بالاترین قیمت دو سال و نیم اخیر ثابت ماند

قیمت نفت روز پنج شنبه که فعالیت معاملاتی در آستانه سال نوی میلادی اندک بود، ثابت ماند و نزدیک به بالاترین رکورد خود از سال ۲۰۱۵ ایستاد.

نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵ سنت افزایش نسبت به قیمت نهایی معاملات روز گذشته، به ۵۹.۶۹ دلار در هر بشکه رسید. وست تگزاس اینترمدیت هفته جاری برای نخستین بار از ژوئن سال ۲۰۱۵ به بالای مرز ۶۰ دلار صعود کرده بود.

گزارش موسسه امریکن پترولیوم که نشان داد ذخایر نفت خام آمریکا شش میلیون بشکه کاهش یافته و به ۴۳۲.۸ میلیون بشکه رسیده است، از قیمت نفت خام آمریکا پشتیبانی کرد.
بهای معاملات آتی نفت برنت با ۶ سنت افزایش، به ۶۶.۵۰ دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت هفته جاری برای نخستین بار از ماه مه سال ۲۰۱۵ به ۶۷ دلار صعود کرده بود.
به گفته معامله گران، قیمتهای بالا نتیجه محدود شدن عرضه به بازار به دلیل یک سال اجرای توافق کاهش تولید کشورهای اوپک و غیراوپک است که از ژانویه آغاز شده و تا پایان سال ۲۰۱۸ ادامه خواهد یافت.
تعطیلی خط لوله در لیبی و دریای شمال نیز از بالا رفتن قیمتهای نفت حمایت کرده است.
حدود ۱۰۰ هزار بشکه در روز عرضه نفت در لیبی هفته جاری پس از اینکه یک خط لوله هدف حمله قرار گرفت، مختل شد. در دریای شمال نیز سیستم خط لوله فورتیز با ظرفیت انتقال ۴۵۰ هزار بشکه در روز نفت، بدنبال کشف یک نشتی در ماه جاری تعطیل شد.
بر اساس گزارش رویترز، هر دو خط لوله در ماه ژانویه به فعالیت عادی بازخواهند گشت و فورتیز در حال حاضر در فرآیند آغاز مجدد فعالیت قرار دارد.
اما مانع بزرگی که پیش روی تلاشهای اوپک و روسیه برای حمایت از قیمتها قرار دارد، تولید نفت آمریکا است که بیش از ۱۶ درصد از اواسط سال ۲۰۱۶ رشد کرده و به سرعت به مرز ۱۰ میلیون بشکه در روز نزدیک می شود.
انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد