اونس طلا2326.91
مظنه15,211,000
18 گرم3,511,400
ارزش سکه34,270,383
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,000,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000
25.26

تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا در سال 2018 افزایش خواهد یافت

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا طی ماه های آینده با افزایش روبرو خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی خلیج تایمز، تحلیلگران بازارهای بین المللی معتقدند که رشد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری طی ماه های آینده تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت. تشدید تنش های سیاسی در عرصه بین المللی مهمترین عامل رشد تقاضای طلا خواهد بود.

بر اساس این گزارش بررسی تحولات قیمت طلا در سال 2017 نشان می دهد که قیمت این فلز گرانبها طی ماه های گذشته به شدت تحت تاثیر تنش های سیاسی، نوسانات ارزش دلار، شاخص سهام و سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان به خصوص آمریکا قرار داشته است. در حالی که نگرانی های سیاسی در آمریکا پس از تصویب طرح مالیاتی دولت ترامپ با کاهش روبرو شده و به نظر می رسد افزایش ارزش دلار طی ماه های آینده فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد خواهد کرد ولی به نظر می رسد این تمام ماجرا نخواهد بود.

اجرای طرح مالیاتی ترامپ هنوز با چالش های جدی روبرو است. وزرای دارایی اتحادیه اروپا با ارسال نامه ای، اصلاحات مالیاتی دولت ترامپ را به شدت محکوم کرده و آن را در تناقض با سیاست های سازمان تجارت جهانی می دانند. به اعتقاد کشورهای اروپایی، طرح مالیاتی ترامپ به ضرر سرمایه گذاری و تجارت آزاد خواهد بود.

این مساله نیز اهمیت زیادی خواهد داشت که جرومی پاول رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا قصد دارد چند بار نرخ بهره را در سال 2018 میلادی افزایش دهد. این نگرانی ها و نااطمینانی ها می تواند موجب درخشش و افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شود.

اگر روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو نیز کندتر از انتظارات سرمایه گذاران باشد، این مساله می تواند به نفع قیمت طلا باشد.

تشدید تنش های سیاسی نیز عامل دیگری برای تاثیرگذاری بر تقاضا و قیمت طلا خواهد بود. بی ثباتی سیاسی در آلمان همچنان یکی از بزرگترین نگرانی ها به شمار می رود.

چین و هند همچنان مهمترین نقش را در بازار تقاضای فیزیکی طلا ایفا می کنند. به نظر می رسد سیاست های اقتصادی و مالی این دو کشور می تواند تاثیر مهمی بر تقاضای طلا داشته باشد.

وضعیت فشارهای تورمی نیز طی ماه های آینده عامل مهم و تاثیرگذاری بر تقاضا و قیمت طلا خواهد بود. پیش بینی می شود فشارهای تورمی در اقتصاد جهانی طی ماه های آینده افزایش خواهد یافت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد