اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
شیشه بران به سایت طلا خبر داد؛

آغاز فعالیت « میز طلا » با هدف حمایت از تولید و صادارت مصنوعات طلا در کشور

سایت طلا : رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان از برگزاری جلسات میز طلا با محوریت تولید و صادرات در اصفهان و با حضور مسئولین و فعالین عرصه تولید محصولات طلای کشور خبر داد.

"هوشنگ شیشه بران" در گفتگو با سایت طلا، ضمن بیان اینکه سالیان سال در تلاش ایجاد میز طلا در کشور برای دور هم جمع کردن متخصصین این صنعت بودیم افزود: در ماه گذشته مسئولیت این میز به اصفهان واگذار شد، و اوایل این هفته جلسه ای با حضور جمعی از انجمنهای تولیدکنندگان و صادرکنندگان سراسر کشور و هیئت رئیسه های صنف طلا و جواهر کشور به همت و همراهی مسئولین سازمان صنعت، معدن و تجارت در اصفهان برگزار شد.

وی با اشاره به انجام گفتگوهای بسیار مفید و به دست آمدن نتایج مطلوب در این نشست گفت: مهمترین خروجی این جلسه دررابطه با ورود شمش به کشور و حذف مالیات برارزش افزوده آن بود، که این امر باعث بالارفتن هزینه ی تولید مصنوعات طلا در ایران شده و نمی توان در این زمینه با کشورهای همجوار و فعال در این حوزه رقابت کرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان درباره این جلسه توضیح داد: مهمترین موارد مورد بررسی این نشست عبارتند از؛ مسئله مالیاتی بالاخص مسئله مالیات برارزش افزوده، مسائل کارگاهی و تولیدکنندگان که از لحاظ زیست محیطی دچار مشکل هستند، موارد مربوط به کارگاههای زیرپله ای، ساخت و راه اندازی شهرک طلا که در این میان موضوع مالیات برارزش افزوده بیشترین بحث را به خود اختصاص داد.

شیشه بران با اشاره به طرح این موضوع که مالیات برارزش افزوده باید از اصل طلا حذف شود خاطرنشان کرد: در این جلسه عنوان شد که در این 6-7 سالی که بحث مالیات برارزش افزوده مطرح شده است، این قانون موجب کاهش تولید و تعطیلی واحدهای زیاد از کارگاههای تولیدی شده است.

وی با بیان حضور تعدادی از ماشین سازان اصفهانی در این جلسه تصریح کرد: یکی از مهمترین راههای رشد تولید مصنوعات طلا در کشور استفاده از ابزارآلات و ماشین آلات به روز و پیشرفته است که در این نشست قرار شد آنان برای وارد کردن تکنولوژی در این زمینه کمک کنند، و بتوانیم با گمرک برای حل مشکلات دست و پاگیر به تفاهم برسیم.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با مهم دانست موضوع تولید و صادرات دراین صنف و صنعت به سایت طلا گفت: علاقه مندی برای کمک به تولید در دولت وجود دارد، و حتی در بنادر آزاد نیز این پتانسیل وجود دارد که این مسئله را کلید بزنیم، ولی مشکل برمی گردد به به موضوع مالیات برارزش افزوده، من بارها تأکید کرده ام که همکاران ما کاملا شفاف کار می کنند، ما داریم ثابت می کنیم که اگر از اصل طلا مالیات حذف نشود، مشکلات برای صادرات همچنان باقی می ماند و این مورد مانعی برای رشد صنعت طلا و جواهر کشور محسوب می شود.

شیشه بران با نقل قول از تولیدکنندگان حاضر در این جلسه یادآور شد که ما با دلایل و شواهد موجود مصنوعات به مراتب پیشرفته تری نسبت به ترکیه می توانیم تولید کنیم.

وی ضمن بیان لزوم حمایتها از صنعت طلا و جواهر کشور گفت: تولید داخلی کشورمان به هر تعداد که بخواهیم در حال تولید است و تقریبا کفایت می کند، ولی دیدگاه ما چشم انداز صادراتی است و باید در این زمینه خوب برنامه ریزی کنیم.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد