اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
موسسه تی دی اس خبر داد:125.126

احتمال افزایش قیمت طلا به 1300 دلار پس از نشست فدرال رزرو آمریکا

سایت طلا : موسسه سرمایه گذاری تی دی اس بر این باور است که احتمال افزایش قیمت جهانی طلا به 1300 دلار در هر اونس پس از نشست فدرال رزرو آمریکا وجود دارد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، تحلیلگران موسسه تی دی اس اعلام کردند که اگر فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست دو روزه خود بار دیگر نگرانی اش را نسبت به پایین بودن نرخ تورم اعلام کند، این احتمال وجود دارد که قیمت جهانی طلا به بیش از 1300 دلار در هر اونس افزایش پیدا کند.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا پس از افت شدید 2.6 درصدی در هفته گذشته هنوز نتوانسته است به بالاتر از سطح 1250 دلاری افزایش یابد.

بارت ملک تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه تی دی اس تاکید کرد: نگرانی فدرال رزرو نسبت به وضعیت نرخ تورم می تواند قیمت طلا را به محدوده 1260 تا 1300 دلاری بازگرداند.

وی در ادامه افزود: بعید است که قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی روندی نزولی داشته باشد.

تازه ترین آمارهای وزارت کار آمریکا نشان می دهد که رشد دستمزدها در ماه نوامبر کاملا ناامید کننده بوده است. گرچه پیش بینی می شود فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست دو روزه خود نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش دهد ولی بیانیه پایانی این نشست چندان امیدوار کننده نخواهد بود.

به اعتقاد تحلیلگران موسسه تی دی اس، گرچه افزایش نرخ بهره آمریکا قطعی به نظر می رسد ولی نمی توان با قاطعیت درباره تاثیر افزایش نرخ بهره آمریکا بر قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی اظهار نظر کرد.

فدرال رزرو آمریکا از ابتدای امسال تاکنون 2 بار نرخ بهره را افزایش داده است. نظرسنجی ها نشان می دهد که فدرال رزرو آمریکا در سال آینده نیز روند صعودی نرخ بهره را دنبال خواهد کرد. به نظر می رسد وضعیت تورم در اقتصاد آمریکا یکی از مهمترین موضوعات نشست فدرال رزرو خواهد بود.

اگر جانت یلن در پایان این نشست نگرانی خود را نسبت به وضعیت نرخ تورم اعلام کند، بازارهای بین المللی احتمالا این گونه برداشت خواهند کرد که روند افزایش نرخ بهره آمریکا طی ماه های آینده کندتر خواهد بود.

اظهارات یلن درباره نگران کننده بودن وضعیت تورم می تواند به ضرر ارزش دلار آمریکا بوده و در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا شود.

به نظر می رسد تنش های سیاسی و وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور تاثیر مهمی بر قیمت طلا خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد