سایت طلا را در تلگرام دنبال کنید.
عضو جدید هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران:

مالیات برارزش افزوده، شور و نشاط را از صنف طلا و جواهر گرفته است

سایت طلا : عضو منتخب اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد: بزرگترین لطمه ای که قانون مالیات برارزش افزوده به صنف ما وارد کرده، گرفتن شور و نشاط از صنعت طلا و جواهر کشور است.

مالیات برارزش افزوده، شور و نشاط را از صنف طلا و جواهر گرفته است

"ایوب اکبری پور" در گفتگو با سایت طلا با بیان تبعات مالیات برارزش افزوده برای صنف و صنعت طلا و جواهر گفت: بزرگترین لطمه ای که مالیات برارزش افزوده به صنف طلا و جواهر وارد کرده این است که شور و شوق و نشاط را از صنعت ما گرفته است.

وی ادامه داد: مطمئن باشید در هر صنعتی وقتی شور و نشاط و شادابی نباشد، خلاقیت هم نیست، و وقتی که خلاقیت نباشد، بازدهی اقتصادی وجود ندارد و با نبود بازدهی اقتصادی صنعت طلا و جواهر خود به خود رو به نابودی متمایل می شود.

عضو منتخب اتحادیه طلا و جواهر تهران با مناسب ندانستن وضعیت صنف طلا و جواهر در موقعیت فعلی خاطرنشان کرد: با ارزیابی ورود و خروج اعضاء از صنف طلا و جواهر مشخص می شود که همه فعالین این صنف و صنعت از کار طلا گریزان هستند و این امر نشان می دهد که ارزش افزوده تبعات بسیار بسیار سنگینی برای ما به بار آورده است.

اکبری پور ارتباط و تعامل صنف طلا با مصرف کنندگان را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: با نزدیکی صنف طلا و جواهر به مردم و مصرف کنندگان بسیاری از معضلات ما کاهش می یابد، بطور مثال مالیات برارزش افزوده را ما پرداخت نمی کنیم و این مشتریان و مصرف کنندگان هستند که آن را پرداخت می کنند، ولی وقتی مصرف کننده از این صنف دور باشد فکر می کند ما داریم مالیات را می گیریم و در حق او احجاف می کنیم.

وی افزود: اگر مشکلات صنفی خود را و موضوع مالیات برارزش افزوده را برای مشتریان باز شود، ما دیگر روبروی اداره مالیاتی قرار نمی گیریم، و مصرف کننده می فهمد که آن ضرری را که می بیند در جیب صنف طلا و جواهر نمی رود.

این فعال بازار طلا درمورد علت دغدغه این صنف نسبت به مالیات برارزش افزوده گفت: وقتی مصرف کننده کالایی را با قیمت بالا تهیه کند، و پس از چند بار معامله کل سرمایه اش از بین برود، ناخودآگاه نسبت به صنف ما بدبین می شود و از صنف ما روی برمی گرداند و در نتیجه تولید کم شده و صنعت ما و هر صنعت دیگری اگر تولید نداشته باشد خود به خود مجبور به فناست.

اکبری پور نمایشگاهها را محل خوبی برای ارتباط این صنف با مردم و مشتریان عنوان کرد و افزود: برگزاری نمایشگاههای طلا و جواهر موجب بالابردن سطح آگاهی و اطلاعات مصرف کنندگان شده و از مشکلات صنفی به شکل شایسته ای آگاه می شوند، و با برگزاری آن صنعت ما ارتباط مستقیمی با خود مصرف کننده ایجاد می کند.

وی سنجش ذائقه و سلیقه مشتریان را از مزایای نمایشگاه های طلا و جواهر برشمرد و یادآور شد: تولیدکنندگان و فروشندگان طلا و جواهر در نمایشگاه مستقیماً با مشتری در ارتباط هستند و طراحی و تولید مدلها براساس نیازهای مشتری بهتر صورت می گیرد، و مشتریان هم با کار و سختی های تولیدکنندگان از نزدیک آشنا می شوند.

عضو منتخب اتحادیه طلا و جواهر تهران در خاتمه ابراز امیدواری کرد که مسئولین کشور با درایت و دلسوزی و با نگاه مثبت مشکلات این صنف را برطرف کرده و دوباره آن شکوفایی و شور و نشاط را به صنف و صنعتمان برگردانند.

انتهای پیام


سایر خبر های این گروه
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد

اخبار سایر رسانه ها
پر بازدیدترین خبرها
نمودار قیمت طلا