اونس طلا2388.88
مظنه16,297,000
18 گرم3,762,100
ارزش سکه36,717,141
قدیم (بهار)41,000,000
جدید (امامی)44,300,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000
عضو جدید هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران:

مالیات برارزش افزوده، شور و نشاط را از صنف طلا و جواهر گرفته است

سایت طلا : عضو منتخب اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد: بزرگترین لطمه ای که قانون مالیات برارزش افزوده به صنف ما وارد کرده، گرفتن شور و نشاط از صنعت طلا و جواهر کشور است.

"ایوب اکبری پور" در گفتگو با سایت طلا با بیان تبعات مالیات برارزش افزوده برای صنف و صنعت طلا و جواهر گفت: بزرگترین لطمه ای که مالیات برارزش افزوده به صنف طلا و جواهر وارد کرده این است که شور و شوق و نشاط را از صنعت ما گرفته است.

وی ادامه داد: مطمئن باشید در هر صنعتی وقتی شور و نشاط و شادابی نباشد، خلاقیت هم نیست، و وقتی که خلاقیت نباشد، بازدهی اقتصادی وجود ندارد و با نبود بازدهی اقتصادی صنعت طلا و جواهر خود به خود رو به نابودی متمایل می شود.

عضو منتخب اتحادیه طلا و جواهر تهران با مناسب ندانستن وضعیت صنف طلا و جواهر در موقعیت فعلی خاطرنشان کرد: با ارزیابی ورود و خروج اعضاء از صنف طلا و جواهر مشخص می شود که همه فعالین این صنف و صنعت از کار طلا گریزان هستند و این امر نشان می دهد که ارزش افزوده تبعات بسیار بسیار سنگینی برای ما به بار آورده است.

اکبری پور ارتباط و تعامل صنف طلا با مصرف کنندگان را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: با نزدیکی صنف طلا و جواهر به مردم و مصرف کنندگان بسیاری از معضلات ما کاهش می یابد، بطور مثال مالیات برارزش افزوده را ما پرداخت نمی کنیم و این مشتریان و مصرف کنندگان هستند که آن را پرداخت می کنند، ولی وقتی مصرف کننده از این صنف دور باشد فکر می کند ما داریم مالیات را می گیریم و در حق او احجاف می کنیم.

وی افزود: اگر مشکلات صنفی خود را و موضوع مالیات برارزش افزوده را برای مشتریان باز شود، ما دیگر روبروی اداره مالیاتی قرار نمی گیریم، و مصرف کننده می فهمد که آن ضرری را که می بیند در جیب صنف طلا و جواهر نمی رود.

این فعال بازار طلا درمورد علت دغدغه این صنف نسبت به مالیات برارزش افزوده گفت: وقتی مصرف کننده کالایی را با قیمت بالا تهیه کند، و پس از چند بار معامله کل سرمایه اش از بین برود، ناخودآگاه نسبت به صنف ما بدبین می شود و از صنف ما روی برمی گرداند و در نتیجه تولید کم شده و صنعت ما و هر صنعت دیگری اگر تولید نداشته باشد خود به خود مجبور به فناست.

اکبری پور نمایشگاهها را محل خوبی برای ارتباط این صنف با مردم و مشتریان عنوان کرد و افزود: برگزاری نمایشگاههای طلا و جواهر موجب بالابردن سطح آگاهی و اطلاعات مصرف کنندگان شده و از مشکلات صنفی به شکل شایسته ای آگاه می شوند، و با برگزاری آن صنعت ما ارتباط مستقیمی با خود مصرف کننده ایجاد می کند.

وی سنجش ذائقه و سلیقه مشتریان را از مزایای نمایشگاه های طلا و جواهر برشمرد و یادآور شد: تولیدکنندگان و فروشندگان طلا و جواهر در نمایشگاه مستقیماً با مشتری در ارتباط هستند و طراحی و تولید مدلها براساس نیازهای مشتری بهتر صورت می گیرد، و مشتریان هم با کار و سختی های تولیدکنندگان از نزدیک آشنا می شوند.

عضو منتخب اتحادیه طلا و جواهر تهران در خاتمه ابراز امیدواری کرد که مسئولین کشور با درایت و دلسوزی و با نگاه مثبت مشکلات این صنف را برطرف کرده و دوباره آن شکوفایی و شور و نشاط را به صنف و صنعتمان برگردانند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد