اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پیش‌بینی افزایش تولید نفت شیل آمریکا پس از تمدید توافق اوپک

پیش‌بینی می‌شود با توجه به تمدید توافق اوپک از سوی تولیدکنندگان عمده نفت جهان و چشم‌انداز بهبود اوضاع بازار تولید نفت شیل نیز روندی افزایشی در پیش گیرد.

به گزارش راشاتودی، همان‌طور که انتظار می‌رفت اوپک و گروه کشورهای تولیدکننده نفت غیرعضو اوپک توافق سال 2016 اوپک را تا پایان سال 2018 تمدید کردند.

خالد الفالح، وزیر نفت عربستان، در کنفرانس خبری گفت: روز طولانی و خوبی بود در واقع روز بسیار عالی را تجربه کردیم. خوشحالم که اعلام می‌کنم این تصمیم به صورت واحد و متفق‌القول از سوی اوپکی‌ها گرفته شد.

وی ادامه داد:بنا به تصمیم کشورهای نفتی اوپکی‌ها 1.2 میلیون بشکه و کشورهای نفتی غیرعضو اوپکی 0.6 میلیون بشکه نفت روزانه از عرضه خود به بازار جهانی کاهش خواهند داد و این قرارداد از ژانویه تا دسامبر سال 2018 اجرایی می‌شود.

در نشست اخیر همچنین توافق شد تا مقامات اوپکی در نشست آتی خود در ماه ژوئن حجم کاهش عرضه خود را مجدداً مورد بررسی قرار دهند. این مسأله امکان حذف و یا تغییر حجم نفت کاسته شده از عرضه کشورها را فراهم می‌کند.

الفالح تأکید کرد: گروه کشورهای تولیدکننده نفت از جمله اوپک به سرعت می‌توانند به تغییر شرایط بازار واکنش نشان دهند. بیشتر این نگرانی وجود داشت که روسیه سیاستی متفاوت از دیگر کشورهای عمده تولیدکننده نفت در پیش گیرد اما وزیر نفت عربستان تأکید کرد هیچ اختلافی بین دیدگاه سعودی‌ها و روسیه در نشست اخیر وجود نداشت و تمام کشورهای تولیدکننده نفت در این زمینه بسیار متحد عمل کرده‌اند.

وی همچنین گفت: عربستان به دقت روند اجرای تعهدات 24 کشور دیگر حاضر در این توافق را دنبال خواهد کرد تا از تعهد آنها به اجرای توافقات مطمئن باشد.

توافقی که در نشست اخیر حاصل شد نسبت به توافق قبلی که در ماه دسامبر 2016 شکل گرفت نکات مثبت دیگری نیز داشت در این توافق دو کشور نیجریه و لیبی توافق کردند تا سطح تولید نفت خود را در سال 2018 افزایش ندهند چرا که این دو کشور طی سال گذشته توانسته‌اند تولید نفت خود را به سطح مطلوب خود برساند و اگر چه در این بیانیه عملاً با توجه به سطح کنونی تولید نفت دو کشور تغییری در تولید نفت آنها حاصل نخواهد شد اما از ورود عرضه بیشتر نفت به بازار جهانی جلوگیری خواهد کرد.

الفالح معتقد است این بیانیه از ورود ناگهانی حجم عرضه به بازار جلوگیری خواهد کرد و از شکست سناریوی اوپکی‌ها جلوگیری می‌کند. با توجه به اینکه کارگزاران نفتی پیشتر نیز توانسته بودند تمدید توافق اوپک را پیش‌بینی کنند بیانیه اخیر تأثیر کمی بر افزایش قیمت نفت داشته است.

پیش از آنکه اعضای اوپک پشت تریبون‌ها رفت و از تصمیم خود برای تمدید توافق خبر دهند آژانس بین‌المللی انرژی از افزیاش تولید نفت شیل آمریکا در ماه سپتامبر خبر داد و اعلام کرد: تولید نفت شیل آمریکا در ماه سپتامبر نسبت به ماه قبل از آن با 290 هزار بشکه افزایش در روز به 9.48 میلیون بشکه روزانه رسیده است.

این آمار در همان روزی منتشر شد که اوپکی‌ها نشست داشتند. آمار آژانس بین‌المللی انرژی نشان داد که با فراتر رفتن قیمت نفت از مرز 50 دلار تولید نفت شیل آمریکا همان گونه که تصور می‌شد افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است.

پیش‌بینی می‌شود تمدید توافق اوپک برای یک سال دیگر قیمت نفت شیل وست‌تگزاس اینترمدیت آمریکا فعالیت دکل‌ها و سکوهای نفتی آمریکا افزایش یافته و عملاً تولید نفت شیل نیز بالاتر می‌رود.

مؤسسه ریستاد انرژی پیش‌بینی کرده است که تا پایان سال 2017 تولید نفت شیل آمریکا 400 هزار بشکه دیگر نیز افزایش یافته و با رسیدن به عدد 9.9 میلیون بشکه روزانه آمریکا سال آینده را با حجم بالای تولید نفت شیل آغاز خواهد کرد.

الفالح معتقد است با توجه به کاهش تدریجی تولید نفت میادین قدیمی و نیاز به ورود عرضه جدید از میادین جوان افزایش تولید نفت شیل آمریکا می‌تواند این کاهش عرضه را جبران کندو عملاً با توجه به افزایش نفت در بازار جهانی تأثیر چندانی بر قیمت نخواهد داشت.

در نشست اخیر همچنین علیرغم توافق اعضای اوپک و دیگر کشورهای نفتی برای تداوم عرضه نفت به بازار جهانی همچنین اعلام شد که کشورها باید برای متعادل کردن بازار نفت کارهای بیشتری انجام دهند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد