اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
ادامه حراجی در بانک کارگشایی

شرایط حراج سکه/ فروش ۹۵۰۰ قطعه در ۳ روز

در نتیجه حراج سکه در سه روزی که در هفته گذشته برگزار شد، در مجموع بیش از ۹۵۰۰ قطعه سکه تمام و نیم بهار آزادی فروخته شد. این حراج در هفته جاری برقرار بوده و امروز ساعت ۱۴ نیز انجام می‌شود.

بعد از حبابی شدن قیمت سکه که تا ۲۰۰ هزار تومان برآورد شده و این کالا طی چند هفته اخیر رکوردهای قابل توجهی به ثبت رساند بانک مرکزی از هفته گذشته تصمیم به حراجی سکه گرفت تا بتواند با عرضه از این روش قیمت های تعدیل و حباب‌ را از بین ببرد. بر این اساس بانک کارگشایی به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های بانک ملی طی سه روز نسبت به حراج سکه اقدام کرد. سکه‌های نیم و تمام بهار آزادی با قیمت پایه‌ای که از سوی بانک مرکزی در این روزها اعلام شد به حراج گذاشته شده و در نتیجه آن طی هفته قبل تا حدود ۹۵۰۰ قطعه سکه فروش رفت.

طبق آخرین اعلام عملکرد سه روز حراجی سکه از سوی مدیرعامل بانک کارگشایی، در مجموع ۴۹۱۰ سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و ۴۶۴۰ نیم سکه بهار آزادی فروش رفت. قرار بر این بود تا بسته‌های ۲۰ تایی عرضه شود که در روز اول این اتفاق افتاد، اما در دو روز بعد با توجه به تقاضایی که افزایش یافته بود بسته‌های ۵۰ و ۱۰۰ تایی نیز عرضه شد.

در روز شنبه هفته گذشته در حراجی در حالی که قیمت تمام سکه در بازار تا یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومان فروش می‌رفت، قیمت پایه یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان و قیمت نیم سکه ۵۹۰ هزار تومان برای حراجی از سوی بانک مرکزی اعلام شد. نتیجه روز اول بر این قرار بود که حدود ۱۰۸۰ قطعه سکه تمام بهار با متوسط قیمت یک میلیون و ۳۹۰ هزار تومان و ۸۴۰ قطعه نیم سکه با متوسط قیمت ۶۹۰ هزار تومان فروش رفت. در روز یکشنبه و در حراجی دوم قیمت پایه به مانند روز شنبه تکرار شد، ولی در روز چهارشنبه یعنی حراج آخر هفته قیمت پایه برای تمام سکه یک میلیون و ۱۸۶ هزار تومان و برای نیم سکه ۵۹۳ هزار تومان اعلام و در حراج قرار گرفت.

در نتیجه برگزاری حراج سکه در هفته گذشته حباب تا حدی تعدیل و قیمت در فاصله ابتدا تا انتهای هفته تا حدود ۶۰ هزار تومان کاهش یافت. این در شرایطی است که پیش بینی بر این است تا در نتیجه برگزاری حراجی در نهایت تا ۵۰ درصد حباب قیمتی از بین رفته و تا ۱۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شود.

حراجی این هفته با سه بسته

حراجی سکه در هفته جاری نیز ادامه دارد و فعلا پایانی برای آن اعلام نشده است. حراجی روز شنبه، دوشنبه و چهارشنبه خواهد بود، اما با توجه به این که روز چهارشنبه تعطیل است در مورد تغییر زمانی تصمیم‌گیری می‌شود.

امروز (شنبه) از ۱۴ تا ۱۶ ساعت نیز حراجی سکه در بانک کارگشایی با اعلام قیمت پایه از سوی بانک مرکزی انجام می‌شود که در آن بسته‌های ۲۰، ۵۰‌ و ۱۰۰ تایی تمام سکه و نیم سکه عرضه خواهد شد. در مورد حراج ربع سکه هنوز تصمیمی اعلام نشده است.

آن طور که مدیرعامل بانک کارگشایی اعلام کرده ظاهرا استقبال خوبی از حراج سکه انجام شده است، ولی در مواردی برخی مشتریان با ناآگاهی از شرایط حراج و قیمت‌های بازار نسبت به این موضوع اقدام می‌کنند که ممکن است برای آنها با ضرر همراه شود. افراد متقاضی خرید سکه باید کارت ملی و کارت بانکی برای پرداخت را به همراه داشته باشند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد