اونس طلا2195.17
مظنه14,206,000
18 گرم3,279,400
ارزش سکه32,006,118
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
41/42

قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح خود در 6 هفته اخیر رسید

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای جهانی در آستانه برگزاری نشست استماع رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا با افزایش روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، کاهش ارزش دلار در آستانه نشست کنگره آمریکا برای بررسی صلاحیت جرومی پاول گزینه مد نظر ترامپ برای ریاست فدرال رزرو، موجب افزایش قیمت طلا در بازارهای بین المللی شده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا همچنین تحت تاثیر رای گیری سنا طی هفته جاری درباره طرح اصلاحات مالیاتی دولت ترامپ نیز با افزایش همراه شده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد افزایش به بیش از 1295 دلار رسیده است که این بالاترین قیمت طلا از 16 اکتبر به شمار می رود.

ارزش دلار آمریکا در برابر ین ژاپن به پایین ترین سطح خود در 2 ماه اخیر رسیده است. به نظر می رسد رای سنای آمریکا درباره طرح اصلاحات مالیاتی دولت آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت کالاهای راهبردی به خصوص طلا داشته باشد.

از سوی دیگر برگزاری نشست استماع کنگره برای بررسی صلاحیت پاول نیز عامل مهمی برای تعیین نوسانات ار زش دلار و قیمت طلا خواهد بود.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا سیاست های پولی و نرخ بهره جانت یلن رئیس فعلی را دنبال خواهد کرد. پیش بینی می شود طرح اصلاحات مالیاتی ترامپ با مخالفت دو سناتور مهم جمهوریخواه روبرو خواهد شد.

جمهوریخواهان تلاش می کنند تا این طرح را روز پنجشنبه برای رای گیری نهایی به صحن علنی سنا بیاورند. این طرح در صورت تصویب نهایی، برای امضا به کاخ سفید ارسال خواهد شد.

تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که فروش مسکن در آمریکا در ماه اکتبر با افزایش چشمگیری روبرو شده و به بالاترین سطح در 10 سال اخیر رسیده است.

تازه ترین اظهارات مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد که اکثر سیاستگذاران پولی از افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر حمایت می کنند.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو به خصوص آلمان تاثیر زیادی بر نوسانات نرخ ارز و قیمت جهانی طلا خواهد داشت. طی ساعات آینده آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و آلمان منتشر می شود.

نشست استماع کنگره برای بررسی صلاحیت رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا نیز طی ساعاتی دیگر برگزار می شود. از سوی دیگر وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای جهانی پس از افزایش قیمت بیت کوین می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد