اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
نظرسنجی سی ام ئی نشان داد:39.40

فدرال رزرو آمریکا سال آینده 2 بار نرخ بهره را افزایش می دهد

سایت طلا : تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که فدرال رزرو آمریکا در سال 2018 میلادی 2 بار نرخ بهره را افزایش می دهد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، نظرسنجی موسسه سی ام ئی حاکی است که احتمال افزایش 2 بار نرخ بهره در سال 2018 میلادی از سوی فدرال رزرو آمریکا به 50 درصد رسیده است.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده می تواند مهمترین چالش برای قیمت جهانی طلا باشد. فدرال رزرو در سال 2017 میلادی تاکنون 2 بار نرخ بهره را افزایش داده و پیش بینی می شود در نشست دسامبر نیز یک بار دیگر بهره را افزایش دهد.

گروهی از فعالان اقتصادی معتقدند که د ر کوتاه مدت هیچ کاتالیزور مهمی برای افزایش چشمگیر قیمت طلا در با زارهای بین المللی وجود ندارد.

از سوی دیگر برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که افزایش اختلاف بین نرخ بهره اوراق قرضه ده ساله و 20 ساله آمریکا می تواند در نهایت به نفع قیمت طلا باشد.

از طرفی تصویب طرح کاهش مالیات ها در آمریکا گرچه در کوتاه مدت می تواند به نفع رشد و رونق اقتصادی باشد ولی در بلند مدت موجب افزایش کسری بودجه و بدهی های این کشور خواهد شد و این مساله در نهایت به ضرر ارزش دلار و به نفع قیمت کالاهای راهبردی از جمله طلا خواهد شد.

تحلیل تکنیکال نشان می دهد که قیمت طلا برای ادامه روند صعودی طی روزهای آینده باید سطح مقاومتی 1306 دلاری را بشکند. قیمت طلا هفته گذشته با افت 0.7 درصدی روبرو شده است.

تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری آی جی بر این باورند که سطح مقاومتی هر اونس طلا در روزهای آینده 1296 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1307 دلار افزایش خواهد یافت.

سطح حمایتی قیمت طلا نیز در شرایط کنونی 1274 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1264 دلار کاهش خواهد یافت.

به نظر می رسد قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو قرار خواهد داشت. جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز در کمیته امور پولی کنگره حاضر خواهد شد و سخنرانی خواهد کرد.

وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد